ورود رئیس جمهور چین به آستانه

کد خبر: 1174785

شی جین پینگ رئیس جمهور چین برای شرکت در نشست راهبردی منطقه‌ای وارد قزاقزستان شد و مقامات این کشور دیدار کرد.

ورود رئیس جمهور چین به آستانه

 شی جین پینگ رئیس جمهور چین برای شرکت در نشست راهبردی منطقه‌ای وارد قزاقزستان شد و مقامات این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در آغاز سفر رسمی خود به دو کشور آسیای مرکزی وارد قزاقستان شد و قرار است در حاشیه نشست راهبردی منطقه‌ای در ازبکستان با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

شی صبح روز چهارشنبه با نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار کرد. قرار است حضور رئیس جمهور چین با سفر پاپ فرانسیس به قزاقزستان همزمان باشد.

پاپ در پاسخ به این سوال که آیا در مسیر قزاقستان با شی ملاقات خواهد کرد یا خیر، پاسخ داد که آماده است در هر زمانی به چین برود، ولی خاطر نشان کرد که هیچ اطلاعاتی در مورد ملاقات احتمالی ندارد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، طی یک نشست خبری در پکن گفت: سران کشورهای چین و روسیه از مدت‌ها قبل ارتباط نزدیک برقرار کرده‌اند و ارتباطات راهبردی را از طریق ابزارهای مختلف انجام داده‌اند.

سفر جین‌پینگ به قزاقزستان و ملاقات با پوتین نگرانی‌هایی در سطح بین‌المللی به خصوص روابط این کشور در جریان ائتلافش با کشورهای آمریکا، ژاپن، استرالیا ایجاد کرده است.

جین‌پینگ و پوتین در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که شامل ازبکستان، هند و پاکستان نیز می شود، دیدار خواهند کرد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها