مجازات مضحک سه افسر فرانسوی به اتهام قتل یک سیاه‌پوست

کد خبر: 1175737

دادگاهی در فرانسه سه افسر پلیس را به اتهام قتل «غیرعمد» یک سیاه‌پوست، مجرم اعلام و آنها را تنها به ۱۵ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد!

مجازات مضحک سه افسر فرانسوی به اتهام قتل یک سیاه‌پوست

به نقل از فرانس ۲۴، سه افسر پلیس فرانسه به اتهام قتل غیرعمد یک مرد سیاه‌پوست در سال ۲۰۱۵، به تنها ۱۵ ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.

آمادو کومه در سال ۲۰۱۵ پس از حمله سه افسر پلیس به وی و در حالیکه بیش از ۶ دقیقه راه تنفسش بند آمده بود، جان خود را از دست داد.

پس از این حادثه، نام کومه در بسیاری از جوامع به شعاری برای مبارزه با خشونت پلیس بدل شد. در گزارش پزشکی قانونی علت مرگ او «اختناق» عنوان شد.

با این حال و به‌رغم خشونت پلیس در این حادثه، دادگاه فرانسه سه افسر دخیل در مرگ کومه را تنها به ۱۵ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد؛ حکمی که ادی آرنتون، وکیل خانواده کومه آن را «نسبتاً مهربانانه» خوانده است.

گروه‌های حقوق بشری، گفته‌اند که بیرحمی و رفتار نژادپرستانه پلیس فرانسه با شهروندانی که عمدتاً مهاجرند، تا اندازه زیادی بدون مجازات و رسیدگی رها شده است./مهر

پس از قتل جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ توسط پلیس آمریکا، موجی از اعتراضات علیه رفتار نژادپرستانه و خشونت‌آمیز پلیس در بسیاری از نقاط جهان به‌راه افتاد و دولت فرانسه در آن برهه متعهد شد تا در قبال نژادپرستی سیاست «تحمل صفر» را اتخاذ کند!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها