اخبار جنگ اوکراین | تانک‌های نظامی اسلوونی در راه اوکراین

کد خبر: 1175758

با ادامه کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین، اسلوونی اعلام کرد که ۲۸ فروند تانک در اختیار نیروهای مسلح اوکراینی قرار می‌دهد.

اخبار جنگ اوکراین | تانک‌های نظامی اسلوونی در راه اوکراین

با ادامه کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین، اسلوونی اعلام کرد که ۲۸ فروند تانک در اختیار نیروهای مسلح اوکراینی قرار می‌دهد.

به رغم هشدارهای مسکو به واشنگتن و متحدانش درباره تداوم حمایت‌های همه‌جانبه از کی‌یف، دولت اسلوونی از ارسال تانک‌های نظامی به اوکراین خبر داد.

منابع رسانه‌ای از «لیوبلیانا» پایتخت اسلوونی خبر دادند، دولت این کشور ۲۸ فروند تانک «تی-۵۵» به ارتش اوکراین خواهد داد.

طبق بیانیه دولت اسلوونی، «در راستای همدردی با مردم اوکراین» نخست‌وزیر این کشور و اولاف شولتز صدراعظم آلمان توافق کردند که در ازای ارسال ۲۸ تانک به اوکراین، اسلوونی ۴۰ فروند تجهیزات ترابری نظامی از آلمان دریافت خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، رابرت گولوب نخست‌وزیر اسلوونی و اولاف شولز، صدراعظم آلمان با هم گفت‌و‌گوی تلفنی داشتند.

بعید است اوکراین به این زودی‌ها اف-۱۶ آمریکایی دریافت کند

خبرنامه پولتیکو گزارش کرد، اگر آمریکا تصمیم بگیرد تا برای اوکراین جنگنده‌های اف-۱۶ ارسال کند، این مساله دو تا سه سال طول می‌کشد.

به گزارش ایسنا، این خبرنامه از ثول ژنرال جیمز هکر، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا و آفریقا گزارش کرد، این تاخیر ناشی از مسائل لجستیکی و آموزشی است اما اوکراین در آینده این جنگنده‌ها را دریافت خواهد کرد.

خبرنامه پولتیکو اخیرا گزارش کرده بود که دولت واشنگتن ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ و موشک‌های پاتریوت را به اوکراین در دست بررسی دارد چون انتظار دارد که درگیری روسیه در این کشور چندین سال به طول بینجامد.

واشنگتن ارسال تسلیحات را به اوکراین تسریع کرده و در نهایت با تامین سیستم‌های راکتی مانند HIMARS و پلتفورم‌های توپخانه‌ای دور برد به این کشور موافقت کرده است.

آمریکا ارسال تسلیحات سنگین‌تر را هم به اوکراین بیشتر کرده و می‌گوید، تا مادامی که نیروهای روسی از تمامی بخش‌های اوکراین به بیرون رانده شوند، واشنگتن به تامین سلاح به این کشور ادامه می‌دهد.

پنتاگون اما از ارسال تسلیحات پیچیده‌تر مانند خودروهای زرهی سنگین یا جنگنده بجای تسهیل انتقال تجهیزات دوران شوروی از کشورهای ثالث مانند لهستان و جمهوری چک، امتناع کرده است.

به نظر برخی روزنامه‌های محلی در اسلوونی، وزیر دفاع این کشور گزارش دادند که اسلوونی پیشتر ۳۵ ماشین جنگی پیاده نظام به اوکراین داده است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس، از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین حمایت‌های همه جانبه مالی، سیاسی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیش از این درباره تامین سلاح از سوی غرب به اوکراین هشدار داد. این مقام ارشد مسکو روز یکشنبه تاکید کرده بود، تامین موشک‌های دوربرد و سیستم‌های راکتی توسط غرب به اوکراین، آنها را شریک جنایت ارتش اوکراین علیه غیرنظامیان می‌کند /فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها