واکنش های بین المللی به حمله امروز روسیه به اوکراین

کد خبر: 1179116

رئیس جمهور فرانسه امروز به حمله تلافی جویانه روسیه به اوکراین واکنش نشان داد.

واکنش های بین المللی به حمله امروز روسیه به اوکراین

رئیس جمهور فرانسه امروز به حمله تلافی جویانه روسیه به اوکراین واکنش نشان داد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز دوشنبه در واکنش به حمله تلافی جویانه روسیه به اوکراین ادعا کرد: حملات عامدانه روسیه به خاک اوکراین و علیه غیرنظامیان نشان‌ دهنده تغییری بزرگ در ماهیت جنگ است!

رئیس جمهور فرانسه در این خصوص اضافه کرد که پیرامون این موضوع با مشاوران دیپلماتیک و نظامی خود مشورت خواهد کرد.

روسیه امروز یعنی ۲ روز پس از انفجار پل کریمه، با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرار داد. بنا بر گزارش‌ ها، شهرهای کی‌ یف، دنیپرو، لویو، ژیتومیر، خملنیتسکی و ترنوپیل هدف حملات موشکی روسیه قرار گرفتند.

به گفته مقامات اوکراینی تاکنون در حملات موشکی به شهر کی‌ یف ۸ تَن کشته و ۲۴ نفر دیگر زخمی شده‌ اند.

روسیه اعلام کرد که این حمله به تلافی حمله اوکراین و تخریب پل کریمه به انجام رسید./مهر

رئیس تایوان: باید از گرفتار شدن به سرنوشت اوکراین جلوگیری کنیم

رئیس تایوان ضمن تأکید بر آمادگی برای گفتگو با چین گفت: باید توان دفاعی خود را تقویت و از گرفتار شدن به سرنوشت اوکراین جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس تایوان گفت: من می‌خواهم برای مقامات چینی به وضوح بیان کنم که رویارویی نظامی مطلقاً گزینه مورد نظر طرفین نیست.

«تسای اینگ ون» رئیس تایوان امروز دوشنبه ضمن سخنرانی در مراسمی ادامه داد: من متعهد می‌شوم که قدرت دفاعی کشور را تقویت کنم و در عین حال آمادگی برای گفتگو با پکن را تجدید می‌کنم. این در حالی است که صلح و امنیت در تنگه تایوان توسط چین و از طریق ابزارهای نظامی و اقتصادی مختل شده است.

وی افزود: امیدواریم با خلع سلاح در منطقه و بر اساس درک متقابل، روابط خوبی با چین داشته باشیم. ما بودجه هزینه‌های نظامی را افزایش دادیم تا این پیام را به جهان ارسال کنیم که برای دفاع از کشورمان به خود تکیه می‌کنیم. ما نمی‌توانیم چالش‌های نقض قوانین بین المللی توسط چین را نادیده بگیریم.

رئیس تایوان تصریح کرد: ما باید توان دفاع ملی خود را تقویت کنیم تا از اتفاقاتی که برای اوکراین با روسیه افتاد، جلوگیری کنیم.

گفتنی است که چین به ویژه پس از سفر تنش آفرین نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه اوت به تایوان، تایپه را تحت فشار نظامی و سیاسی فزاینده‌ای قرار داده است. چین، تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از خاک خود می‌داند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها