دست پسر ارشد بایدن رو شد

کد خبر: 1179310

نماینده کنگره آمریکا گفت جمهوری‌خواهان متعهد شده‌اند در صورتی که بتوانند کنترل مجلس نمایندگان این کشور را در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر به دست بگیرند، پسر ارشد بایدن را به عنوان تهدید امنیت ملی مورد بررسی قرار دهند.

دست پسر ارشد بایدن رو شد

«جیمز کومر» عضو کنگره آمریکا در برنامه شبکه فاکس نیوز گفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان متعهد شده‌اند درباره هانتر بایدن پسر ارشد بایدن به عنوان «تهدید امنیت ملی» در صورتی که در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در تاریخ هشتم نوامبر (۱۷ آبان) کنترل این مجلس را به دست بگیرند، تحقیق کنند.

این قانونگذار جمهوری‌خواه که انتظار دارد در صورتی که جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند، به عنوان رئیس کمیته نظارت و اصلاحات این نهاد قانونگذاری در آمریکا منصوب شود، افزود: جیمز برادر رئیس‌جمهور آمریکا و پسرش هانتر در زمانی که بایدن معاون رئیس‌جمهور بود، مرتکب جرم شدند. اعضای خانواده بایدن احتمالاً مشغول زدوبند با کشورهای تحت تحریم آمریکا بودند.

وی افزود: کل دلیل این که ما در حال تحقیق درباره هانتر بایدن هستیم این است که می‌دانیم او تهدید امنیت ملی است و می‌ترسیم (موقعیت) جو بایدن را به خطر انداخته باشد.

کومر در ادامه گفت: مردم آمریکا وقتی متوجه شوند که خانواده بایدن در دهه گذشته برای انتفاع از نام جو بایدن چه کرده‌اند، شوکه خواهند شد. تحقیقات در اولویت در حال حاضر درباره زدوبند خانواده بایدن خواهد بود. و یادتان باشد فقط هانتر بایدن نیست. [جیم بایدن] برادر رئیس‌جمهور و احتمالاً (خود) رئیس‌جمهور هم هست.

او در اشاره به گزارش روزنامه واشنگتن پست مبنی بر این که ماموران فدرال که درباره هانتر بایدن تحقیق می‌کنند تاکنون مدارک کافی برای متهم کردن پسر ۵۲ ساله بایدن به جرایم مالیاتی و دروغ‌گویی درباره سوءمصرف مواد مخدر برای خرید اسلحه به دست آورده‌اند، پیش بینی کرد این موضوع پایان خوشی برای چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا و پسرش نخواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این قانونگذار  آمریکایی تصریح کرد جمهوری‌خواهان تلاش خواهند کرد دستکم ۱۵۰ گزارش درباره فعالیت مشکوک مرتبط با معاملات مالی هانتر بایدن که وزارت خزانه‌داری مانع دسترسی کنگره به آن شده را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: این (مسئله) خیلی جدی است. بسیار ناامیدم از این که رسانه‌های جریان اصلی این مضوع را مورد توجه قرار نداده‌اند زیرا نشان کاملا مطمئنی است که فعالیت مجرمانه وجود داشته است. به این معناست که (خانواده بایدن) احتمالاً با افراد تحت تحریم یا کشورهایی که آمریکا آن‌ها را تحریم کرده تجارت می‌کردند ... و تجارتی که انجام میدادند، زدوبند بود.

به ادعای این نماینده جمهوری‌خواه، «خانواده بایدن به شرکت‌های انرژی چینی و اوکراینی کمک می‌کردند تا از بوروکراسی عبور کنند و به آن‌ها دسترسی در پشتی را پیشنهاد می‌دادند تا بتوانند در انرژی آمریکا جای پای خود را شروع کنند. این فعالیت مجرمانه به بایدن‌ها اجازه داد میلیون ها دلار به صورت مستقیم از شرکت‌های انرژی چینی غیرقانونی و مشکوک دریافت کنند. ما کوتاه نخواهیم آمد. قطعاً حقایق را به مردم آمریکا ارائه خواهیم کرد».

در حالی که بایدن همواره  آگاهی از معاملات تجاری خارج از کشور پسرش هانتر را انکار کرده، اخیراً یک پیام صوتی بازیابی شده نشان داد که وی از آن‌ها آگاه بوده است. به گزارش «نیویورک پست»، این پیام صوتی که به ۱۲ دسامبر ۲۰۱۸ بازمی‌گردد، از نسخه پشتیبان آیفون قدیمی هانتر در لپ‌تاپ رها شده‌اش به دست آمده و پس از آن منتشر شد که نیویورک تایمز مقاله‌ای را منتشر کرد و در آن جزئیات روابط هانتر با «یه جیان‌مینگ» رئیس سابق غول نفتی چینی سی‌ئی‌اف‌سی CEFCکه در سال ۲۰۱۸ به اتهام رشوه در این کشور دستگیر شد را منتشر کرد.

بایدن در طول مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری خود، بارها هرگونه اطلاع از معاملات تجاری پسرش در خارج از آمریکا را رد کرد. وی در گردهمایی مالی دموکرات‌ها در آیووا در سال ۲۰۱۹، با متهم کردن دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا به تلاش برای لکه‌دار کردن خود گفت: من هرگز با پسرم در مورد معاملات تجاری او در خارج از کشور صحبت نکرده‌ام.

در جریان دومین مناظره ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، بایدن حتی ادعا کرد که داستان‌های مربوط به لپ‌تاپ پسرش ساخته و پرداخته روس‌هاست. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از زمان روی کار آمدن، چنین اتهاماتی را در چندین نوبت چه شخصا و چه از طریق سخنگویان مطبوعاتی خود رد کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها