نتانیاهو: نخست وزیر اسرائیل تسلیم حزب الله شد

کد خبر: 1179367

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر نزدیکی موعد امضای توافق احتمالی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بار دیگر نخست‌وزیر فعلی این رژیم را مورد انتقاد قرار داد و او را متهم به تسلیم شدن در برابر حزب‌الله کرد.

نتانیاهو: نخست وزیر اسرائیل تسلیم حزب الله شد

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر نزدیکی موعد امضای توافق احتمالی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بار دیگر نخست‌وزیر فعلی این رژیم را مورد انتقاد قرار داد و او را متهم به تسلیم شدن در برابر حزب‌الله کرد.

به نقل از سایت النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت: یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل تسلیم حزب الله شده است و او دیگر نمی‌تواند نخست وزیر باشد.

نتانیاهو خطاب به صهیونیست‌ها افزود: پیام بسیار نگران کننده‌ای برایتان دارم؛ لاپید قصد دارد ذخایر گازی‌مان در کاریش را که میلیاردها دلار ارزش دارد بدون هیچ گونه کنترل یا نظارتی به لبنان تحویل دهد که حزب الله از آن برای خرید هزاران موشک و هدف قرار دادن شهرهای ما استفاده می‌کند.

پیش از این نیز "امیر اویوی" ژنرال رژیم صهیونیستی با حمله به پیش نویس پیشنهادی توافق مطرح برای ترسیم مرز آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی افزود: این یک اقدام بی سابقه و خطرناک است که حزب الله ما را تهدید می کند و در آستانه انتخابات پارلمانی ماه نوامبر اسرائیل، به سرعت در مقابل خواسته های لبنان عقب نشینی می کنیم.

وی اضافه کرد: این توافق یک آرامش موقت است و در بلند مدت از ارزش راهبردی برخوردار نیست.

درحالی که سران رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر، درباره پیش نویس پیشنهادی میانجیگر آمریکایی برای ترسیم مرزهای آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی به شدت دچار اختلاف و جنگ لفظی با یکدیگر شده اند، مسئول صهیونیستها در این پرونده امروز سه شنبه از پذیرش این پیش نویس از جانب تل آویو خبر داد.

«ایال هولاتا» مشاور امنیت رژیم صهیونیستی که ریاست هیات مذاکره کننده این رژیم را در مذاکرات ترسیم مرز دریایی بین فلسطین اشغالی و لبنان برعهده دارد، در بیانیه ای اعلام کرد: "همه درخواست های ما مورد توافق قرار گرفته و تغییرات مورد نظر ما در پیش نویس نهایی اعمال شده است. "

«کارین الحرار» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد: "پیش نویس نهایی، همه خواسته های تل‌آویو را تامین می کند و برای تصویب به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه خواهد شد. "

پیش از این الیاس بوصعب نائب رئیس پارلمان لبنان گفت که کشورش به تمام مطالبات خود در پرونده ترسیم مرزهای دریایی دست یافت.

وی گفت که آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی که راه حل و تفاهمی رسید که هر دو طرف لبنانی و صهیونیستی را راضی می کند.

بوصعب با بیان اینکه بررسی پیشنهاد آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی برعهده رئیس جمهور لبنان است، تاکید کرد: پیشنهاد آمریکا برای ترسیم مرز دریایی یک توافقنامه یا معاهده با اسرائیل نیست.

نائب رئیس پارلمان لبنان خاطرنشان کرد که لبنان به تمام سهم خود از میدان گازی "قانا" دست یافت و تمام ملاحظات این کشور اجرا شد.

بوصعب تاکید کرد که پذیرش نهایی پیشنهاد آمریکا به تصمیم رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان لبنان باز می گردد.

پیش از این جبران باسیل رهبر جریان آزاد ملی لبنان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "ال.بی.سی" لبنان گفت: حزب الله معادله قدرت را (در پرونده ترسیم مرزها به رژیم اسرائیل) تحمیل کرد و کشور لبنان در مساله ترسیم مرزهای دریایی به مطالبات خود دست یافت و اکنون تنها یک گام مانده است. جایگزین توافق، جنگ خواهد بود.

یک مقام آمریکایی بلندپایه پیشتر  از تحویل نسخه نهایی پیش‌نویس پیشنهادی توافق این کشور در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی، به بیروت و رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

این مقام آمریکایی تاکید کرده بود: ما خیلی به امضای توافق نزدیک هستیم./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها