خط و نشان رئیس پنتاگون برای روسیه

کد خبر: 1179724

وزیر دفاع آمریکا در آستانه شرکت در نشست اتمی ناتو گفت، اگر ضرورتی ایجاد شود ناتو از هر اینچ قلمرو خود دفاع خواهد کرد.

خط و نشان رئیس پنتاگون برای روسیه

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در آستانه برگزاری نشست «گروه برنامه‌ریزی اتمی» ناتو گفت، این پیمان نظامی از قلمرو خود دفاع خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آستین پیش از ورود به این نشست محرمانه در واکنش به هشدار روسیه درباره احتمال استفاده از سلاح هسته‌ای گفت، آمریکا به پیمان امنیت جمعی ناتو متعهد است.

رئیس پنتاگون به خبرنگاران گفت: «اگر ضرورتی ایجاد شود، ما به دفاع از هر اینچ از قلمرو ناتو متعهد هستیم».

رویترز نوشت، مقامات ناتو هیچ‌گونه جزئیاتی درباره موضوع این نشست اتمی ارائه نکرده‌ و به اشاره به این نکته اکتفا کرده‌اند که سیاست اتمی این اتحاد نظامی غربی «به‌طور مداوم در حال بازبینی، اصلاح و تطابق با تحولات است».

یک مقام ارشد ائتلاف ناتو که نامش را فاش نکرد روز چهارشنبه یک روز قبل از برگزاری نشست گروه برنامه‌ریزی اتمی ناتو ادعا کرد، هر گونه استفاده مسکو از سلاح‌های هسته‌ای  «عواقبی بی‌سابقه» برای روسیه در پی خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

ین مقام که نامش در گزارش رویترز فاش نشده گفت، یک حمله هسته‌ای از سوی مسکو «به طور تقریبا مسلم  موجب یک پاسخ عملی از جانب بسیاری از متحدان (اوکراین) و به صورت بالقوه از جانب خود ائتلاف ناتو خواهد شد».

او در ادامه این لحن تهدیدآمیز خود اضافه کرد، همچنان به نظر می‌رسد مسکو دارد از تهدیدات هسته‌ای عمدتا برای بازداشتن ناتو و کشورهای دیگر از ورود مستقیم به جنگش در اوکراین استفاده می‌کند.

آستین نیز روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در مقر ائتلاف ناتو با لحن تهدیدآمیز مشابهی گفت، واشنگتن نشانه‌ها در خصوص تغییر نگران‌کننده در وضعیت هسته‌ای روسیه که خبر از موافقت پوتین با یک حمله هسته‌ای بدهند را رصد می‌کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها