ادعای ناتو درباره نشانه‌های پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین

کد خبر: 1181012

در ادامه ادعاهای مقام‌های غربی درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین، دبیرکل ناتو مدعی شد همه نشانه‌ها حاکی از عرضه این پهپادهاست.

ادعای ناتو درباره نشانه‌های پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین

در ادامه ادعاهای مقام‌های غربی درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین، دبیرکل ناتو مدعی شد همه نشانه‌ها حاکی از عرضه این پهپادهاست.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر سوئد مدعی ارائه پهپادهای ایرانی به روسیه شد.

به گزارش آناتولی، استولتنبرگ مدعی شد: همه نشانه‌ها حاکی از عرضه پهپادهای ایرانی به روسیه است. ما از همه کشورها از جمله ایران می خواهیم که از جنگ غیرقانونی روسیه علیه اوکراین حمایت نکنند.

او افزود: ناتو از نزدیک آنچه را که ایران در زمینه ارائه هرگونه حمایت از روسیه انجام می دهد، زیر نظر دارد.

دبیر کل ناتو همچنین گفت: ما از ایران می خواهیم که نه پهپاد و نه موشک ارائه نکند. هرگونه ارسال موشک نیز نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود.

پیش از این ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود که روز گذشته (چهارشنبه) موضوع استفاده از پهپاد‌های ایرانی توسط روسیه در جنگ اوکراین به طور جمعی از سوی آمریکا، فرانسه و انگلیس در پشت درب‌های بسته در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شده است.

پرایس همچنین افزود: ما نگرانی شدید خود را از انتقال این پهپاد‌های ایرانی به روسیه که نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است، بیان کردیم. ما در استفاده از ابزار‌های ممکن و روش‌هایی که در دست داریم همانند تحریم‌ها برای مقابله علیه تمامی کسانی که در انتقال این فناوری نقش دارند، لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد.

در پایان هم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر بر تعهد کشورش در حمایت‌های همه جانبه از اوکراین برای تقویت توانایی‌های دفاعی هوایی تاکید کرد.

این اظهارات در حالی از سوی مقامات آمریکایی و ناتو مطرح می‌شود که روز گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای کروات خود گفته بود که این پهپاد‌ها سال‌ها قبل به روسیه تحویل داده شده و مسکو در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کند. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرده است که ایران و روسیه سالهاست که با یکدیگر همکاری‌های تسلیحاتی دارند./باشگاه خبرنگاران جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها