رویت مقام آمریکایی از حملات موفق پهپادی روسیه به «کی‌یف»

کد خبر: 1181287

اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از حملات اخیر روسیه به شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین از جمله نیروگاه برق منهدم شده توسط پهپادهای انتحاری روسیه بازدید کردند.

رویت مقام آمریکایی از حملات موفق پهپادی روسیه به «کی‌یف»

اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از حملات اخیر روسیه به شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین از جمله نیروگاه برق منهدم شده توسط پهپادهای انتحاری روسیه بازدید کردند.

سه عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از حملات اخیر پهپادهای روسیه به شهر «کی‌یف» پایتخت اوکراین بازدید کرده و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار کرده‌اند.

وبگاه «صدای اوکراین»روز شنبه نوشت، «جیم هیمز»از اعضای حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس هیات اعزامی به اوکراین از نزدیک نیروگاه برق منهدم شده اوکراین در جریان حملات اخیر پهپادی روسیه را مشاهده کرد و گفت: «همه ما احساس کردیم مهم است اینجا باشیم تا اعلام کنیم مردم و دولت ایالات متحده در کنار مردم و دولت اوکراین هستند.»

«مایک ترنر» از اعضای جمهوریخواه حاضر در این هیات نیز در پاسخ به سئوالی درباره ادامه کمک به اوکراین گفت، حمایت قوی دو حزبی از اوکراین وجود دارد و این حمایت ادامه خواهد داشت.

روسیه در ۱۰ روز گذشته زیرساخت‌های انرژی را سراسر اوکراین هدف قرار داده است.برای مقابله با حملات انبوه هوایی و موشکی روسیه، زلنسکی از سران «جی-۷» خواسته تا سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری برای اوکراین ارسال کنند. پیش از این، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده، به زلنسکی قول داده بود که به حمایت نظامی از اوکراین ادامه دهد.

در روزهای گذشته، موج حملات پهپادی ارتش روسیه به اوکراین در روزهای گذشته مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

روزنامه «لس آنجلس تایمز»در مطلبی در این باره نوشت، شماری از پهپادهای کامیکازه روسیه روز دوشنبه به شهر «کی یف» پایتخت اوکراین حمله کردند. گمان می‌رود روسیه بیش از ۲۰۰۰ پهپاد دریافت کرده و پیش بینی می‌شود روسیه آنها را به صورت دسته جمعی و حملات انبوه استفاده کند تا به پدافند هوایی اوکراین ضربه بزند.

«الکس گاتوپولوس» تحلیلگر دفاعی شبکه خبری «الجزیره» گفت: «این تسلیحات که مهمات "سرگردان" نیز نامیده می‌‌شوند، می‌توانند بالای یک منطقه پرواز کنند تا هدف را برای نابود کردن شناسایی کنند. درست مانند موشک‌های کروز، آنها می‌توانند اهدافی را در صدها کیلومتر دورتر مورد اصابت قرار دهند. موشک‌های کروز گران هستند، اما پهپادهای کامیکازه جایگزینی ارزان‌تر، اما دقیق هستند.»/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها