آمادگی رژیم‌صهیونیستی برای امضای نهایی توافق ترسیم مرز ها

کد خبر: 1181304

به دنبال موافقت اولیه لبنان و رژیم صهیونیستی با پیش نویس توافق پیشنهادی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی، رسانه‌های این رژیم از اعلام آمادگی تل‌آویو برای امضای نهایی این توافق طی چهارشنبه یا پنجشنبه هفته جاری خبر دادند.

آمادگی رژیم‌صهیونیستی برای امضای نهایی توافق ترسیم مرز ها

به دنبال موافقت اولیه لبنان و رژیم صهیونیستی با پیش نویس توافق پیشنهادی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی، رسانه‌های این رژیم از اعلام آمادگی تل‌آویو برای امضای نهایی این توافق طی چهارشنبه یا پنجشنبه هفته جاری خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز گزارش داد که رژیم صهیونیستی به آموس "هوکشتاین" میانجی آمریکایی اعلام کرده است که تل‌آویو آماده امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان در روز چهارشنبه یا پنجشنبه هفته جاری است.

بر پایه این گزارش، قرار است که این توافق در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در "رأس الناقوره" امضا شود.

در 13 اکتبر جاری، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، رسما موافقت این کشور با توافق ترسیم مرزهای آبی با اسرائیل را اعلام کرد.

پیش از این نیز، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با حضور نخست‌وزیر موقت این رژیم تشکیل و پیش‌نویس توافق ترسیم مرز دریایی بین فلسطین اشغالی و لبنان را تایید کرد.

در حالی که لبنان بیش از سه سال است که با مشکلات سیاسی و اقتصادی عدیده ای دست و پنجه نرم می کند، اما خبر مسرت بخش توافق ترسیم مرز دریایی میان تل آویو – بیروت، شادی و شعف خاصی در میان لبنانی ها ایجاد کرده و در مقابل غم و اندوه را در میان صهیونیست های اشغالگر که در ۷۴ سال گذشته همه چیز را با زور و کشتار به دست آورده اند، به همراه داشته است.

"آموس هوکشتاین" میانجی آمریکایی که مسئولیت گفت وگوی غیرمستقیم میان دولت لبنان و رژیم صهیونیستی را به عهد داشت، در دوسال گذشته بارها به برای حل اختلاف مرز دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی به بیروت و تل آویو سفر کرد و بالاخره چند روز قبل برای چندمین بار پیش نویس پیشنهادی توافقی را به مقامات لبنان و مسئولان رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی و بهره برداری از منابع انرژی موجود در این منطقه ارایه داد که تل آویو چهارشنبه گذشته و بیروت یک روز پس از آن موافقت نهایی خود را پس از بررسی ها اعلام کردند.

در روزهای گذشته سه واکنش در پرونده ترسیم مرز دریایی میان بیروت و تل آویو از سوی کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رخ داد. اتفاق اول آن بود که در این زمان و پس از ارایه طرح هوکشتاین به سران بیروت و تل آویو، ابتدا هر دو طرف تایید کردند که با پیشنهاد هوکشتاین موافق هستند، (واکنش دوم) ولی یک روز بیشتر طول نکشید که لاپید به دلیل فشارهای داخلی اعلام کرد که حرف خود را پس می گیرد و با طرح میانجی آمریکایی مخالف است.

در واکنش سوم، هوکشتاین دوباره باز دست بکار شد و طرح دیگری ارایه کرد که چهارشنبه گذشته کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی و روز پنجشنبه نیز لبنان آن را تایید کرد.    

البته پیش از آن نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی مدعی شده بود، «همانطور که از روز اول مطالبه کردیم، این پیشنهاد منافع امنیتی، سیاسی و اقتصادی اسرائیل را حفظ می کند!»

وی در عین حال گفته بود که ما با آرامش و بی سروصدا برای دستیابی به توافق مرزهای آبی (با لبنان) تلاش می‌کنیم.

این اعترافات نشان می داد که سران رژیم صهیونیستی در مقابل حزب الله تسلیم شده اند و توان عکس العملی را ندارند چون به تهدیدات و اقدامات ملی سید حسن نصرالله کاملا اعتقاد داشتند که وی به هیچ وجه از حق لبنان کوتاه نخواهد آمد، از این رو سران تل آویو در هر صورت مجبور بودند یا با حرف و یا با زور حق لبنان را بدهند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها