پیشنهاد لندن و فرانسه به روسیه و اوکراین

کد خبر: 1181525

وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که لندن آماده کمک به مسکو و کی‌یف برای دستیابی به آتش‌بس است.

پیشنهاد لندن و فرانسه به روسیه و اوکراین

وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که لندن آماده کمک به مسکو و کی‌یف برای دستیابی به آتش‌بس است.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «سرگئی شویگو» همتای روس خود مدعی شد که مقامات کی‌یف به دنبال تشدید اوضاع در اوکراین نبوده و لندن آماده میانجی‌گری برای حل بحران است.

وزارت دفاع انگلیس طی متنی که در صفحه خود در توییتر منتشر کرد، افزود: «وزیر دفاع بار دیگر بر حمایت انگلیس و جامعه بین‌الملل از اوکراین و پایبندی این کشور در جلوگیری از تشدید این بحران تاکید کرد. روسیه و اوکراین باید این جنگ را متوقف کرده و انگلیس آماده ارائه کمک است».

ساعتی پیش نیز شویگو و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا برای دومین بار طی 24 ساعت گذشته تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

از سوی دیگر بایدن و پوتین که از قبل از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین با یکدیگر گفت‌وگو نکرده‌اند، قرار است هر دو ماه آینده در نشست سران گروه ۲۰ در بالی حضور یابند. رئیس‌جمهور آمریکا دیدار با همتای روس خود را به طور کامل رد نکرده و هفته گذشته گفت «باید دید» که آیا این دیدار رخ خواهد داد یا نه.

«کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه گفت که واشنگتن از دیدار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی او فرار نمی‌کند.

پیشتر، پالتیکو به نقل از منابع مطلع در دولت واشنگتن گزارش داده بود که مقامات آمریکایی در حال اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از روبه‌رو شدن بایدن با پوتین در راهروهای نشست گروه ۲۰ - حتی به‌صورت تصادفی- و هنگام عکسبرداری گروهی از سران حاضر در این اجلاس هستند.

فرانسه: برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین آماده‌ایم

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که پاریس آماده است تا در یک راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران اوکراین کمک کند.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع فرانسه روز یکشنبه در بیانیه‌ای بر «سهم خود در کنار متحدانش برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین» تأکید کرد.

سباستین لوکورنو اظهار داشت که پاریس با هر گونه تشدید کشمکش‌ها به ویژه در خصوص مسایل مربوط به هسته‌ای مخالف است.

وی تأکید کرد که سرگئی شویگو ، وزیر دفاع روسیه ابراز نگرانی کرد که اوکراینی ها از «بمب کثیف» در اراضی خود استفاده و سپس روسیه را متهم کنند.

روز یکشنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سرگئی شوگو با همتای فرانسوی خود، درباره خطر استفاده کی‌یف از «بمب کثیف» گفت‌وگوی تلفنی داشته است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شویگو در تماس تلفنی با همتایان ترکیه و انگلیس خود، وضعیت اوکراین را مورد بحث قرار داده و آنها را از «نگرانی‌های خود در مورد تحریکات احتمالی اوکراین با استفاده از "بمب کثیف" آگاه کرده است».

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی شویگو امروز (یکشنبه) همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود، در مورد خطر استفاده احتمالی کی‌یف از «بمب کثیف» صحبت کرده است.

در این بیانیه آمده است که دو طرف درباره «وضعیت اوکراین که به طور ثابت به سمت تشدید غیرقابل کنترل اوضاع پیش می‌رود» گفت‌وگو کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که شویگو «نگرانی‌های خود را در مورد تحریکات احتمالی اوکراین با استفاده از "بمب کثیف" به همتای فرانسوی خود اطلاع داد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها