تحلیل متفاوت ماکرون از جنگ اوکراین

کد خبر: 1181529

رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه با تاکید بر این موضوع که جنگ منجر به فقر و گرسنگی خواهد شد گفت که جنگ اوکراین زندگی‌مان در اروپا را تغییر خواهد داد.

تحلیل متفاوت ماکرون از جنگ اوکراین

رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه با تاکید بر این موضوع که جنگ منجر به فقر و گرسنگی خواهد شد گفت که جنگ اوکراین زندگی‌مان در اروپا را تغییر خواهد داد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در سخنانی گفت که اوکراین از مرزها و حق حاکمیت خود دفاع می‌کند.

وی که در نشست صلح رم سخنرانی می‌کرد، اضافه کرد: «جنگ در اوکراین پیامدهایی برای ما به همراه داشته است و بارها با پوتین (رئیس جمهور روسیه) درباره پیامدهای جنگ در اوکراین و نتایج منفی که بر همه ما به همراه خواهد داشت صحبت کرده‌ام».

رئیس جمهور فرانسه گفت: «جنگ در اوکراین نمی‌تواند ادامه یابد و جنگ در اوکراین زندگی‌مان در اروپا را تغییر می‌دهد و جنگ منجر به فقر و گرسنگی خواهد شد».

ماکرون در ادامه اضافه کرد: «اجازه ندهیم صلح، گروگان قدرت روسیه شود اما فقط اگر اوکراینی‌ها تصمیم بگیرند و زمانی که بخواهند، صلح امکان پذیر است».

روز گذشته نیز «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش بار دیگر بر آمادگی روسیه برای مذاکرات با اوکراین خبر داد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «بسیاری از کشورهایی که وابسته به ناتو و اتحادیه اروپا نیستند خواستار گفت‌وگوهای صلح میان روسیه و اوکراین هستند».

اولیانوف اضافه کرد: «روسیه بارها بر آمادگی خود برای مذاکرات تاکید کرده است. مشکل این است که اوکراین رسما و به طور قطعی هرگونه گفت‌وگوهای صلح را رد کرده است».

این در حالی است که «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین پیشتر، حملات روسیه به زیرساخت‌ها و تأسیسات انرژی این کشور را بهانه‌ای قرار داد تا بار دیگر هرگونه مذاکره با روسیه برای پایان دادن به بحران و درگیری‌ها را رد کند.

زلنسکی پیشتر نیز تاکید کرده بود تا زمانی که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است با مسکو هیچگونه مذاکره‌ای انجام نخواهد داد./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها