ایران محور رایزنی رئیس رژیم صهیونیستی و بایدن

کد خبر: 1181740

رئیس رژیم صهیونیستی که قرار است شامگاه دوشنبه راهی واشنگتن شود گفت در این سفر به بررسی موضوع «تهدید ایران» خواهد پرداخت.

 ایران محور رایزنی رئیس رژیم صهیونیستی و بایدن

رئیس رژیم صهیونیستی که قرار است شامگاه دوشنبه راهی واشنگتن شود گفت در این سفر به بررسی موضوع «تهدید ایران» خواهد پرداخت.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در آستانه سفر خود به آمریکا بیانیه‌ای منتشر کرد.

قرار است که هرتزوگ شامگاه دوشنبه تل‌آویو را به مقصد واشنگتن ترک کرده تا در آنجا با «جو بایدن» رئیس جمهور و تعداد دیگری از مقام‌های ارشد آمریکایی، نمایندگان کنگره و سران سازمان‌های یهودی در آمریکا دیدار کند.

هرتزوگ در بیانیه خود اعلام کرد که در این سفر که به دعوت دوستش،‌ بایدن انجام می‌شود بر تحولات منطقه‌ای تمرکز خواهد شد که مهمترین آن «تهدید ایران» است.

وی در این بیانیه مدعی شد: «تهدید ایران نه تنها باعث بی ثباتی در خاورمیانه بلکه در تمام جهان شده و این موضوع نیازمند موضعی یکپارچه و قاطعانه در برابر آن است».

بر اساس این بیانیه،‌ هرتزوگ در این سفر توافقنامه آبراهام، توافق ترسیم مرز دریایی با لبنان و امکان عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای بیشتر در منطقه را بررسی خواهد کرد.

بحران آب و هوایی، چالش تغییرات اقلیمی که خطری برای تمام جهان و بشریت بوده، فرصت‌های تجاری و دیپلماسی میان دو دولت، از جمله دیگر موضوعاتی است که هرتزوگ در جریان سفر خود به واشنگتن به بحث و بررسی درباره آنها خواهد پرداخت.

بر اساس خبرها، هرتزوگ روز 25 اکتبر وارد واشنگتن خواهد شد و روز بعد در کاخ سفید با بایدن دیدار می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها،‌ هرتزوگ این سفر را با «یائیر لاپید» نخست وزیر، «بنی گانتز» وزیر جنگ و «بنیامین نتانیاهو» رهبر احزاب مخالف هماهنگ کرده است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها