سامانه هسته‌ای آمریکا در حالت آماده‌ باش

کد خبر: 1181927

معاون وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد: سامانه دفاع موشکی و هسته‌ای مان را در حالت آماده‌ باش قرار می‌دهیم.

سامانه هسته‌ای آمریکا در حالت آماده‌ باش

معاون وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد: سامانه دفاع موشکی و هسته‌ای مان را در حالت آماده‌ باش قرار می‌دهیم.

به نقل از بیزینس استاندارد، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که واشنگتن سامانه‌ های دفاع موشکی و هسته‌ ای خود را با هدف ادعائی حفاظت از کره جنوبی و ژاپن در حالت آماده‌ باش قرار می‌ دهد.

معاون وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به فعالیت های خصمانه و تحریم آمیز کشورش در شبه جزیره کُره در این خصوص مدعی شد: کره شمالی باید متوجه شود که واشنگتن آماده است تا امنیت کره جنوبی و ژاپن را تامین کند و مسئولیت‌ های خود را در این زمینه کنار نمی‌ گذارد!

وی سپس ادعا کرد که فعالیت‌ های موشکی اخیر کره شمالی بسیار خطرناک بوده و ثبات منطقه را برهم می‌ زند!

در همین ارتباط، «یون سوک یول» رئیس‌ جمهور کره‌ جنوبی ساعاتی پیش خطاب به پارلمان کشورش ادعا کرد: ما ارزیابی کرده‌ ایم که کره‌ شمالی آماده‌ سازی برای هفتمین آزمایش هسته‌ ای خود را تکمیل کرده است. این کشور قطعنامه‌ های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌ کند!

کره‌ شمالی از ابتدای امسال تا کنون ۲۷ دور آزمایش موشکی انجام داده است. یون مدعی شد که پرتاب‌ های کره‌شمالی «حمله» به جامعه بین‌ المللی است و ادعا کرد که دولت بازدارندگی خود را از طریق موضع دفاعی مشترک با آمریکا و همچنین همکاری امنیتی با ژاپن بهبود خواهد بخشید!

تنش‌ ها در شبه جزیره کره همچنان بالا است و کره‌شمالی و جنوبی بامداد دیروز در امتداد مرز دریایی مورد مناقشه در دریای زرد، تبادل آتش داشتند. ساعاتی بعد، در پاسخ به این رویداد، کره‌جنوبی یک رزمایش نظامی مشترک چهار روزه را با آمریکا در دریای زرد برگزار کرد.

کره شمالی دلیل افزایش پرتاب‌های موشکی خود را «تحریکات آمریکا» تصریح کرده است. در ماه‌ های اخیر، آمریکا حضور نظامی خود را در منطقه افزایش داده و مردادماه نیز بزرگ‌ترین رزمایش مشترک بین سئول و واشنگتن از سال ۲۰۱۷ کلید خورد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها