پهپادهای ایران در اوکراین؛ مانور مقام صهیونیست در سفر به آمریکا

کد خبر: 1181946

رئیس رژیم موقت صهیونیستی در دیدارش با رئیس‌جمهور آمریکا روی ادعاهای مربوط به حضور پهپادهای ایران در اوکراین مانور خواهد داد.

 پهپادهای ایران در اوکراین؛ مانور مقام صهیونیست در سفر به آمریکا

 «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی   قرار است در دیدارش با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا روی ادعاهای مربوط به حضور «پهپادهای ایران در اوکراین» مانور بدهد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشته هرتزوگ در این دیدار اطلاعاتی را برای اثبات استفاده روسیه از پهپادهای انتحاری ایران در جنگ اوکراین ارائه خواهد داد.

روسیه و ایران پیش از این بارها ادعاهای مطرح‌شده در رسانه‌های غربی درباره حضور پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین را رد کرده‌اند.

روز گذشته «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نوزدهمین نشست سالانه والادای درباره شایعات مطرح‌شده در خصوص استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین گفت: «درباره مسئله خاص پهپادهای ساخت ایران، نماینده‌های ایران و فدراسیون روسیه توضیحات جامعی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل داده‌اند.»

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش گفت «ایران هیچ سلاحی را برای هیچکدام از طرفین جنگ صادر نکرده است».

او حدود دو هفته پیش هم درباره ادعاهای مقام‌های اوکراینی مبنی بر استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران گفت: «جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تأیید نمی‌کند.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز ۱۱ مهرماه همچنین تصریح کرد: «ما از ابتدای منازعه تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بی‌طرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف، به دور از خشونت، اعلام کرده‌ایم.»

کنعانی خاطرنشان کرد: «در این راستا، در ماه‌های گذشته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس‌ها و دیدارهای متعدد خود با همتایان روس و اوکراینی، همواره بر لزوم حل اختلافات به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفت‌وگو، تصریح و آمادگی کشورمان را برای مساعدت به این روند، اعلام کرده است.»

با وجود این، طبق گزارش روزنامه هاآرتص، هرتزوگ در دیدار با بایدن ادعا خواهد کرد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، به شناسایی قطعاتی از پهپادهای ایران در اوکراین پرداخته است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ادعا خواهد کرد قطعات یافت شده در اوکراین از لحاظ ساختار، اندازه و تعداد مشابه پهپادهایی هستند که ایران دسامبر ۲۰۲۱ از آنها در رزمایش نظامی استفاده کرده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها