هشدار وزیر دفاع ترکیه به یونان

کد خبر: 1182143

وزیر دفاع ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: یونان توسعه طلب است و دائماً ترکیه را تهدید می کند.

هشدار وزیر دفاع ترکیه به یونان

وزیر دفاع ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: یونان توسعه طلب است و دائماً ترکیه را تهدید می کند.

 به نقل از دیلی صباح، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که یونان باید آنکارا را به عنوان شریکی قوی و قابل اعتماد ببیند؛ تا یک تهدید.

وزیر دفاع ترکیه در این خصوص ادامه داد: تنها هدف مان تضمین امنیت ترکیه است. انتظار ما از همسایگان این است که به حقوق حاکمیتی ما احترام بگذارند و بر اساس قوانین و منطق بین المللی عمل کنند. ما تلاش زیادی می‌ کنیم تا مسیرهای گفتگو با یونان همیشه باز بماند و همیشه دست خود را برای صلح و ثبات در منطقه دراز می کنیم.

«خلوصی آکار» در این خصوص اضافه کرد: این یونان است که توسعه طلب است. این خود یونان است که دائماً ترکیه را تحریک و تهدید می کند.

در همین ارتباط، «نیکولاوس پاناگیوتوپولوس» (Nikolaos Panagiotopoulos) وزیر دفاع یونان پیشتر در سخنانی اعلام کرد که کشورش می‌ تواند علیرغم تهدیدات ترکیه از جزایر خود دفاع کند.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر دفاع یونان پس از رژه نظامی «روز استقلال قبرس» گفت که رفتار بی ثبات کننده ترکیه امنیت در منطقه مدیترانه شرقی را تضعیف می‌ کند.

گفتنی است که ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که سفیر یونان را به وزارت خارجه در آنکارا احضار کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، آنکارا در هفته های پیش از احضار سفیر یونان به وزارت خارجه ترکیه به منظور ابلاغ خشم و عصبانیت این کشور از استقرار سلاح در جزایر نزدیک سواحل ترکیه خبر داد.

ترکیه به یونان و آمریکا نسبت به استقرار خودروهای زرهی آمریکایی در جزایر «میدیللی و ساکئز» یونان اعتراض کرد. ترکیه در یادداشتی اعتراض آمیز به آمریکا خواستار احترام به وضعیت جزایر شرقی دریای اژه و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از استقرار سلاح شد.

از سفیر یونان در آنکارا که به وزارت خارجه ترکیه احضار شد هم خواسته شده بود تا به موارد نقض در جزایر پایان داده و وضعیت غیرنظامی را بازگردانند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها