واکنش پاشینیان به پیشنهاد صلح پوتین

کد خبر: 1183116

نخست وزیر ارمنستان پیشنهاد ارائه شده از سوی رئیس جمهور روسیه در خصوص مناقشه درازمدت قره باغ با جمهوری آذربایجان را قابل قبول ارزیابی کرد.

واکنش پاشینیان به پیشنهاد صلح پوتین

نخست وزیر ارمنستان پیشنهاد ارائه شده از سوی رئیس جمهور روسیه در خصوص مناقشه درازمدت قره باغ با جمهوری آذربایجان را قابل قبول ارزیابی کرد.

به نقل از شبکه آر تی، روسای جمهور روسیه و آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان با هم دیدار کردند. «ولادیمیر پوتین»، «الهام علی اف» و «نیکول پاشینیان» امروز دوشنبه در سوچی واقع در جنوب روسیه با هم دیدار کردند.

در دیدار سران کشورهای روسیه، آذربایجان و ارمنستان موضوعات مهم بین المللی، مسائل چند جانبه از جمله امنیت منطقه ای و تجارت میان طرفین به بحث و رایزنی گذاشته شد.

در این دیدار نخست وزیر ارمنستان پیشنهاد صلح ارائه شده از سوی رئیس جمهور روسیه در موضوع مناقشه درازمدت قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را پذیرفت. نخست وزیر ارمنستان در این باره اعلام کرده است که پروژه ای که مسکو برای برقراری صلح میان باکو و ایروان و روابط میان دو کشور در رابطه با قره باغ طراحی کرده است، از سوی ایروان قابل قبول است.

رهبران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نهم نوامبر ۲۰۲۰، برای برقراری آتش‌بس کامل در قره‌باغ بیانیه‌ای مشترک را امضا کردند. در ادامه روند مذاکرات صلح، آنها در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ گرد هم آمده و بیانیه مشترک دیگری که به طور مشخص با هدف رفع انسداد ارتباطات اقتصادی و ترابری در منطقه تدوین شده بود را امضا کردند.

در ادامه نیز، توافق دیگری برای تشکیل یک کارگروه سه‌جانبه به ریاست مشترک نخست وزیران کشورهای مذکور حاصل شد و در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ نیز، رهبران سه کشور در سوچی با امضای توافقی، بر سر اتخاذ تدابیری در راستای تقویت ثبات و امنیت در مرزهای جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان و همچنین ایجاد یک کمیسیون دوجانبه برای مرزبندی به توافق رسیدند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها