«لاپید» شکست را پذیرفت

کد خبر: 1183887

نتایج شمارش بیش از ۹۹ درصد از آرا در پنجمین انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی طی ۴ سال گذشته نشان می‌دهد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در آستانه بازگشت به قدرت قرار گرفته است.

«لاپید» شکست را پذیرفت

شمارش ۹۹ درصد آرای انتخاباتی بیانگر احتمال به قدرت رسیدنِ دوباره نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی است.

وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که شمارش ۹۹ درصد از آرای پنجمین انتخابات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که به احتمال زیاد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم باردیگر به قدرت خواهد رسید.

حزب لیکود که نتانیاهو ریاست آن را برعهده دارد برتری خود را با دارا بودن ۳۲ کرسی حفظ کرده است.

همچنین خبرگزاری فرانسه با بیان آن‌که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر کنونی این رژیم شکست خود در مقابل نتانیاهو را پذیرفته است، از تبریک لاپید به نتانیاهو خبر داد.

نتانیاهو در حال حاضر متهم به پرونده‌های فساد متعدد است که برخی از آن‌ها در دست بررسی است و او در حالی برای بازگشت به عرضه سیاسی خیز برداشته که تأیید صلاحیت او برای احراز سمت نخست‌وزیری یک چالش سیاسی جدی در داخل رژیم صهیونیستی است.

بازگشت نتانیاهو با توجه به برنامه‌هایی که وی برای اصلاح برخی روابط در داخل روند سیاسی رژیم صهیونیستی دارد می‌تواند بسیاری را در داخل سرزمین‌های اشغالی نگران کند، موضوع همزیستی صهیونیست‌ها با عرب‌ها را به مشکلی پیچیده تبدیل کند و حتی برای دوستان و متحدان قدیمی این رژیم هم نگرانی‌هایی به همراه دارد.

اما نتانیاهو از جریان راست افراطی در رژیم صهیونیستی است و کارشناسان معتقدند که شاید به قدرت رسیدن دوباره وی برای تندرو‌های راستی در داخل و حتی در خارج از سرزمین‌های اشغالی خبری خوب باشد./باشگاه خبرنگاران

«لاپید» شکست را پذیرفت

«یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم اسرائیل در تماسی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو»، رقیب انتخاباتی وی و رهبر اپوزیسیون کنست، پیروزی وی و متحدینش در انتخابات ۲۵ کنست را به وی تبریک گفت.

لاپید همچنین از هماهنگی اش با نهادهای دولتی و نظامی برای انتقال منظم قدرت به کابینه جدید خبر داد.

گفتنی است با شمارش ۹۹% آرای انتخابات کنست، ائتلاف نتانیاهو ۶۴ کرسی را از آن خود کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها