تماس تلفنی بلینکن با «یائیر لاپید»

کد خبر: 1183978

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «یائیر لاپید»، از افزایش درگیری‌ها در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

 تماس تلفنی بلینکن با «یائیر لاپید»

منابع خبری رژیم صهیونیستی از تماس تلفنی شب گذشته (پنجشنبه) «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر شکست خورده رژیم صهیونیستی در انتخابات اخیر خبر دادند.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، بلینکن در این تماس تلفنی از «تنش فزاینده» در کرانه باختری اشغالی ابراز نگرانی شدید کرد و مدعی شد که افزایش خشونت‌ها در این منطقه و کشته و زخمی شدن فلسطینی‌ها و شهرک‌نشینان صهیونیست موجب نگرانی واشنگتن است.

او گفت که می‌بایست تمامی طرف‌ها به شکل سریع در راستای توقف تنش‌ها اقدام کنند.

گفتنی است که  ائتلاف تحت رهبری «یائیر لاپید» در انتخابات اخیر شکست سنگینی خورد و تنها ۵۱ کرسی توانست از آن خود کند.

این تماس تلفنی در حالی است که کرانه باختری روز گذشته، شاهد درگیری‌های شدیدی بود و طی آن چهار فلسطینی در شهرک جنین در شمال کرانه باختری و قدس اشغالی به شهادت رسیدند که یکی از آن‌ها «فاروق سلامه» از فرماندهان گردان جنین وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی بود.

در این راستا «ایهود هامو» تحلیلگر صهیونیستی به خبرگزاری فرانسه گفت که ارتش رژیم اشغالگر از گسترش عملیات فلسطینی‌ها، به ویژه تیراندازی به سوی خودروهای شهرک‌نشینان و نظامیان اسرائیلی در بخش‌های مختلف کرانه باختری و همچنین ناتوانی از شناسایی کانون‌های اصلی مقاومت فلسطینی‌ها در هراس است و بیم آن دارد که کنترل شهرک «جنین» را از دست بدهد.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نیز روز سه شنبه با انتشار گزارشی نوشت که بر اساس اطلاعات و آمار رژیم صهیونیستی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ۲۲۰۴ حمله مسلحانه از سوی فلسطینی‌ها انجام شده است و طی آن آن ۲۵ صهیونیست کشته شده‌اند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها