جنگ اوکراین | سامانه‌های پدافند هوایی جدید از شرکای غربی به اوکراین رسید

کد خبر: 1184672

در پی تشدید حملات هوایی روسیه، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد دو سامانه پدافند هوایی جدید از شرکای غربی خود دریافت کرده است.

جنگ اوکراین | سامانه‌های پدافند هوایی جدید از شرکای غربی به اوکراین رسید

«اولکسی رِزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی جدیدی را از شرکای غربی دریافت کرده است.

رزنیکوف در پیامی توئیتری نوشت: «سامانه‌های پدافند هوایی ناسامز و اسپاید وارد اوکراین شدند! این تسلیحات، ارتش اوکراین را به طور چشمگیری تقویت و آسمان ما را ایمن‌تر می‌کنند».

وزیر دفاع اوکراین افزود: «ما به ساقط کردن اهداف دشمن که به ما حمله می‌کنند ادامه خواهیم داد. از شرکای خود متشکریم: نروژ، اسپانیا و ایالات متحده».

تصویر منتشر شده از سامانه‌های جدید پدافندی اوکراین در توئیت رزنیکوف

یک اندیشکده انگلیسی روز دوشنبه در مطلبی نوشت که اوکراین در خطر تمام شدن تسلیحات پدافند هوایی است و برای دفاع از خود به کمک فوری غرب نیاز دارد.

اندیشکده «روسی» روز دوشنبه نوشت، روسیه طی هفته‌های اخیر اوکراین را با موجی از حملات پهپادی بمباران و زیرساخت‌های انرژی این کشور را تخریب می‌کند. تحلیلگران این اندیشکده بر این باورند که اگر مهمات سامانه‌های سطح به هوای اوکراین تامین نشوند، نیروهای هوافضای روسیه توانایی ایجاد یک تهدید بزرگ را دوباره به دست خواهند آورد.

به گفته تحلیلگران، روسیه صدها پهپاد مسلح برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی اوکراین مستقر و صدها هزار نفر را از آب و برق محروم کرده است. تصاویر نشان می‌دهد که پلیس کی‌یف در حال تلاش برای سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین در جریان حملات اخیر به تاسیسات انرژی اوکراین است./فارس

 افشای اقدام اسرائیل در انتقال سامانه‌های هشداردهنده پیشرفته به اوکراین

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اقدام این رژیم در انتقال سامانه‌های هشداردهنده پیشرفته به اوکراین پرده برداشتند.

رسانه‌های عبری فاش کردند: اسرائیل چند روز پیش از انتخابات اخیر(پارلمانی)، سامانه‌های هشداردهنده پیشرفته ضد شلیک موشک را به اوکراین منتقل کرده بود.

کرملین: روسیه آماده مذاکرات است ولی به سبب مخالفت اوکراین انجام آن غیرممکن است

سخنگوی کرملین گفت: روسیه در مسئله مذاکرات با  اوکراین انعطاف پذیری از خود نشان می‌دهد، ولی معتقد است، در حال حاضر این مسئله به سبب مخالفت کی‌یف، ممکن نیست.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز گزارش داد: کرملین حاضر به واکنش در خصوص گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر وجود  تماسها میان روسیه و آمریکا نشد.

دیمتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه اظهار داشت : یکی از دلایل اصلی عملیات ما در  اوکراین، تمایل این کشور به ازسرگیری برنامه هسته‌ای خود است.

خبر دیگر  اینکه اداره منطقه‌ای زاپروژیا اعلام کرد تعاملات تجاری با روبل روسی به جای پول اوکراین را از اوایل ژانویه آغاز می کند.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد: دو انبار تسلیحات ارتش اوکراین در زاپروژیا و یک انبار سوخت را در میکلایف منهدم کردیم و حملات نیروهای اوکراین به لوگانسک و خرسون خنثی شد.

خبر دیگر اینکه روسیه اعلام کرد که سه سازمان اوکراینی در فهرست سازمان های تروریستی روسیه قرار گرفت./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها