توصیه ایلان ماسک به آمریکایی‌ها : به جمهوری‌خواهان رای دهید

کد خبر: 1184761

ایلان ماسک در یک توییت از آمریکایی‌ها خواست در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا به جمهوری‌خواهان رای دهند.

توصیه ایلان ماسک به آمریکایی‌ها : به جمهوری‌خواهان رای دهید

  «ایلان ماسک» مالک جدید شبکه اجتماعی توییتر و ثروتمندترین فرد جهان، در توصیه‌ای بی‌سابقه از آمریکایی‌ها خواست که در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا به نامزد‌های حزب جمهوریخواه رای دهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ایلان ماسک که مالک چند شرکت مهم آمریکایی دیگر شامل «تسلا» و «اسپیس ایکس» است چند روز بعد از تملک شبکه اجتماعی توییتر و یک روز قبل از برگزاری انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا از وزنه خود برای حمایت از مخالفان جمهوری‌خواه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا استفاده می‌کند.

ایلان ماسک در حالی توصیه‌ خود به رای دادن به جمهوریخواهان را در توییتی خطاب به بیش از 110 میلیون دنبال‌کننده اش منتشر کرد که این نخستین بار است مالک یک شبکه اجتماعی بزرگ در آمریکا صراحتا از یک حزب سیاسی پیش از برگزاری انتخاباتی که احتمال باخت دموکرات‌ها در آن بالا است، حمایت می‌کند.

ایلان ماسک ادعا کرد مخاطب پیام توییتری او «رای‌دهندگان مستقل» هستند و نوشت: «قدرت مشترک باعث مهار بدترین افراطگری‌های هر دو حزب می‌شود، بنابراین من توصیه به رای دادن برای تشکیل یک کنگره جمهوریخواه با توجه به دموکرات بودن رئیس جمهور، می‌کنم.»

ماسک در ادامه توصیه‌اش در توییتر نوشت: «دموکرات‌ها و جمهوریخواهان متعصب هرگز به طرف مخالف رای نمی‌دهند بنابراین رای‌دهندگان مستقل کسانی هستند که عملا تصمیم می‌گیرند چه کسی در مسئولیت قرار داشته باشد!»

پیش‌بینی کننده‌های مستقل و غیرحزبی و نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند، جمهوریخواهان آمریکا شانس بالایی برای تصاحب اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا را دارند در حالی که احتمالا رقابت بر سر کسب کنترل مجلس دیگر کنگره یعنی سنا بین دو حزب اصلی آمریکا نزدیکتر خواهد بود.

ایلان ماسک که مرتبا درباره مسائل سیاسی آمریکا اظهار نظر می‌کند، چندی پیش گفته‌ بود رای او به جمهوریخواهان است اما حامی میانه‌روهای هر دو حزب سیاسی اصلی آمریکاست.

او همچنین گفته بود، مایل به حمایت از «ران دسانتیس»، فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا است چرا که به نظر او دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، برای رسیدن دوباره به ریاست جمهوری آمریکا بیش از حد پیر است.

در آستانه موعد برگزاری انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا حساسیت‌ها و خط و نشان کشیدن های حزبی به ویژه از سوی جمهوریخواهانی که احتمال بالایی برای بردشان قائل هستند تشدید شده است.

برخی گزارشها حاکی از آن هستند که در صورت کسب کنترل مجالس کنگره آمریکا احتمال استیضاح جو بایدن و حتی برکنار کردن او از ریاست جمهوری وجود دارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها