واکنش کاخ سفید به خروج نیروهای نظامی روسیه از منطقه «خرسون»

کد خبر: 1185433

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد بسته کمکی جدید به اوکراین، سامانه‌های پدافند هوایی خواهد بود.

واکنش کاخ سفید به خروج نیروهای نظامی روسیه از منطقه «خرسون»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد بسته کمکی جدید به اوکراین، سامانه‌های پدافند هوایی خواهد بود. «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه شب از کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین از جمله سامانه‌های پدافند هوایی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سالیوان گفت، بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا، موشک‌های سامانه پدافند هوایی «هاوک» و سامانه پدافند هوایی «اَوِنجِر» مسلح به موشک‌های «استینگر» را در بر خواهد گرفت.

این مقام کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره خروج نیروهای نظامی روسیه از منطقه «خرسون» گفت، آمریکا نشانه‌هایی از تحرکات روس‌ها برای خروج از این منطقه را شاهد است اما انتظار ندارد این اتفاق یک شبه رخ دهد.

پیش‌تر خبرگزاری روسی تاس گزارش داد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه دستور خروج نیروها از پشت رودخانه دنیپر را صادر کرده است. رسانه‌ها چهارشنبه اعلام کردند که نیروهای روسیه در منطقه خرسون در جنوب اوکراین برای حفظ جان شهروندان  تصمیم به ترک این  منطقه گرفته‌اند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین درباره انتشار خبرهایی از رایزنی مسکو و کاخ سفید درباره اوکراین گفت، آمریکا اوکراین را برای مذاکره و مسیر دیپلماسی با روسیه تحت فشار نگذاشته است.

سالیوان کاهش اثرگذاری حضور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نشست گروه بیست به دلیل شکست دموکرات‌ها در حفظ اکثریت مجلس نمایندگان در انتخابات روز سه‌شنبه را رد کرد و مدعی شد: «رئیس جمهور با پشت گرم در این مراسم شرکت خواهد کرد».

جو بایدن بامداد پنجشنبه در نشست خبری گفت: «موج قرمز بزرگ (اصطلاحی که جمهوری‌خواهان درباره پیروزی احتمالی خود به‌کار می‌بردند) رخ نداد».

وی توضیح داد: «روز خوبی برای دموکراسی و روز خوبی برای آمریکا بود. البته رأی‌دهندگان در انتخابات شفاف گفتند که مستأصل شده‌اند، من این را درک می‌کنم».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها