انتخابات کنگره و ضربه بزرگ به اسرائیلی‌ها در آمریکا

کد خبر: 1185485

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نوشت که حامیان تل‌آویو در دو رقابت مهم انتخابات میان دوره‌ای آمریکا شکست خورده و حالا ضربه بزرگی به جناح طرفدار «اسرائیل» وارد شده است.

انتخابات کنگره و ضربه بزرگ به اسرائیلی‌ها در آمریکا

 روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» در مطلبی که روز پنجشنبه (۱۰ نوامبر) درباره نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا منتشر کرده، نوشت که شکست نمایندگان آمریکایی طرفدار رژیم صهیونیستی، ضربه بزرگی را به جناح حامی تل‌آویو وارد کرده است.

طبق گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، هاآرتص با اشاره به اینکه «اکنون نمایندگان رادیکال حزب جمهوری خواه درگیر بحث یهودستیزی در سراسر آمریکا هستند» می‌نویسد: صرف نظر از اینکه جمهوری خواهان در نهایت قدرت مجلس نمایندگان یا سنا را به دست خواهند آورد، انتخابات میان‌دوره‌ای، ناامیدی بزرگی برای حزب جمهوری خواه رقم زد».

این روزنامه در ادامه تایید کرد: «کمیته روابط آمریکایی-اسرائیلی (آیپک) در دو رقابت مهم در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا شکست خورد؛ اولی در ویرجینیا بود، جایی که آیلین لوریا نماینده دموکرات طرفدار اسرائیل شکست خورد».

هاآرتص رأی نیاوردن لوریا را ضربه بزرگی به حزب دموکرات و جناح طرفدار رژیم صهیونیستی توصیف کرده و افزود: «عملکرد آیپک در پنسیلوانیا هم بهتر از این نبود؛ زیرا سامر لی، نماینده دموکرات‌ها رقیب جمهوری‌خواه خود، مایک دویل را شکست داد. آن هم در شرایطی که گروه حامی اسرائیل بیش از یک میلیون دلار در روزهای پایانی این کارزار انتخاباتی هزینه کرد».

این روزنامه در گزارشش خاطرنشان کرد: این دومین بار است که آیپک در سال جاری مبالغ هنگفتی را علیه لی هزینه می‌کند. یک فرد یهودی به نام «رونالد لادر» ۱۱ میلیون دلار برای حمایت از نماینده جمهوریخواه «لی زلدین» هزینه کرده، اما در نهایت «کتی هوکول»، رقیب دموکرات او رای آورده است.

نکته قابل توجه این است که دموکرات‌ها پس از پیشتازی «جان فترمن» در پنسیلوانیا بر «محمد اوز» نامزد مورد حمایت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، کرسی مهمی را در رقابت برای کنترل مجلس سنا به دست آوردند.

شبکه «سی‌ان‌ان» درباره آخرین نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، امروز (جمعه، ۱۱نوامبر) گزارش داد: در رقابت بر سر مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان تا ۲۱۱ و با احتساب کرسی نیومکزیکو، دموکرات‌ها ۱۹۸ کرسی به‌دست آورده‌اند. در مجلس سنا نیز تاکنون جمهوری‌خواهان با پیشتازی یک کرسی، به ۴۹ و دموکرات‌ها به ۴۸ کرسی دست یافته‌اند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها