پاشینیان: توسعه روابط با ایران برای ما بسیار حائز اهمیت است

کد خبر: 1185675

نخست‌وزیر ارمنستان ایران را بازیگری مهم در منطقه و عرصه بین‌الملل توصیف و برای دریافت گاز بیشتر از ایران اعلام آمادگی کرد.

پاشینیان: توسعه روابط با ایران برای ما بسیار حائز اهمیت است

 نخست‌وزیر ارمنستان ایران را بازیگری مهم در منطقه و عرصه بین‌الملل توصیف و برای دریافت گاز بیشتر از ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش آرمِن پرس، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در گفت‌وگو با شبکه یک تلویزیون این کشور اظهار داشت: ایران یک بازیگر مهم در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی است و به همین دلیل است که ما با شرکای خود در ایران ارتباط نزدیک داریم.

وی ادامه داد: توسعه روابط با ایران برای ما بسیار حائز اهمیت است و در حال حاضر نیز در این مسیر حرکت می‌کنیم.

پاشینیان با اشاره به تمدید قرارداد برق در برابر گاز با ایران گفت: برای اطمینان از اینکه ارمنستان می‌تواند در ازای دریافت بیشتر گاز به ایران برق بیشتری به این کشور بدهد زیرساخت‌های بیشتری نیاز است. اکنون، با توجه به اینکه دو خط موجود با ظرفیت کامل کار می‌کنند، خط سوم انتقال برق نیز احداث خواهد شد.

وی افزود: ما از جمهوری اسلامی گاز می‌گیریم، برق تولید می‌کنیم و به ایرانی ها برمی‌گردانیم. برای اینکه بتوانیم در ازای صادرات برق، گاز بیشتری مصرف کنیم، باید بتوانیم صادرات بیشتری به ایران داشته باشیم و پس از اتمام خط سوم انتقال برق این فرصت را خواهیم داشت.

همچنین بنابر گزارش پایگاه خبری ارمنستان نیوز، نخست وزیر ارمنستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره حضور یک هیات نظارتی اتحادیه اروپا در خاک ارمنستان تاکید کرد که این موضوع موجب نگرانی ایران نشده است.

وی تصریح کرد: در جریان دیدارم با رئیس جمهور ابراهیم رئیسی چنین موضوعی مطرح نشد. در واقع غرب همیشه در ارمنستان حضور داشته و من بر این باورم که توضیحاتی که به ایران ارائه داده‌ایم کافی بوده است. تصور من این نیست که حضور یک هیات غیرنظامی باعث نگرانی جمهوری اسلامی ایران شود. حضور بازیگران دیگر در منطقه ما است که ایران را آزار می‌دهد و آنها در خاک جمهوری ارمنستان نیستند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها