جنگ اوکراین و روسیه | ورود نسل تازه بمب افکن قاتل به جنگ | وعده سوناک برای کمک های نظامی به اوکراین

کد خبر: 1187242

نیروی هوایی روسیه در بحبوحه تشدید جنگ با اوکراین، شماری بمب‌افکن‌ تازه نفس سوخو-34 را دریافت کرد.

جنگ اوکراین و روسیه | ورود نسل تازه بمب افکن قاتل به جنگ | وعده سوناک برای کمک های نظامی به اوکراین

روسیه اعلام کرد که شرکت هواپیمایی «یونایتد» سری جدید بمب افکن‌های «سوخو-۳۴ ام»  را به نیروهای روس تحویل داده است.

 به نوشته وبگاه «یوراسیانت» دولت روسیه دو روز قبل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنگنده‌ها آزمایش‌های زمینی و پروازی را انجام داده‌اند.

در  بیانیه دولت روسیه آمده است، که این جنگنده‌ها تحت دستورات شورای هماهنگی برای برآورده کردن خواسته نیروهای مسلح روسیه در جریان عملیات نظامی در اوکراین به نیروهای روس تحویل داده شده است.

«دنیس مانتوروف» معاون نخست وزیر روسیه گفت:« توسعه، سرعت و افزایش تولید سه وظیفه ضروری صنایع دفاعی است که به‌رغم فشار فوق‌العاده‌ که غرب بر آن وارد کرده است، به طور معمول انجام می‌شود. ما به عنوان بخشی از اجرای دستور دفاعی دولت، جنگنده‌های سوخو-۳۴ را ساختیم و به وزارت دفاع روسیه تحویل دادیم».

بر اساس گزارش‌ها، روسیه در سال ۲۰۲۰ سفارش ۷۶ فروند سوخو-۳۴ ام را صادر کرد و تحویل نهایی آن در سال ۲۰۲۷ پیش‌بینی می‌شود. این جنگنده‌ها قرار است به تدریج جایگزین سوخو-۲۴ شوند.

سوخو-۳۴ مجهز به بمب‌ها و راکت‌های مختلف هدایت ‌شونده و غیرهدایت‌ شونده است. این هواپیما دارای موتورهای توربوجت «ای ال-۳۱» و رادار قدرتمند « اس اچ-۱۴۱» برای یافتن  انواع اهداف هوایی و زمینی است.

این هواپیما به لطف کابین محافظ‌دار خود می‌تواند اهداف را از ارتفاع کم هدف قرار دهد. گفته می‌شود سوخو-۳۴ ام مجهز به سامانه الکترونیکی بهبود یافته است. برد پرواز این هواپیما ۴۰۰۰ کیلومتر است و می‌تواند به سرعت ۱۹۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

 علیرغم تحریم‌های سنگین غرب علیه روسیه، این کشور برنامه هایی برای ساخت  جنگنده نسل ششم و رقابت با ایالات متحده و چین در این عرصه دارد.

وبگاه آمریکایی «۱۹ فورتی فایو»  نوشت، نیروی هوایی روسیه دنبال جایگزین برای جنگنده «میگ-۳۱ فاکس هاوند» است. مشخصات میگ- ۴۱ بسیار بلندپروازانه است. سرعت این جنگنده چهار تا پنج ماخ اعلام شده و این ممکن است مواد روی بدنه برای خاصیت پنهان کاری را بسوزاند. این جنگنده هواپیما باید سلاح‌های ابرفراصوت مانند «کینژال» را پرتاب کند/فارس

 

تنش با زلنسکی به ضرر فرمانده ارتش اوکراین تمام شد

پس از شایعات تنش بین ژنرال والری زالوژنی، فرمانده ارشد نظامی اوکراین و ولودیمیر زلنسکی؛ به زالوژنی گفته شده که کمتر در انظار عمومی حاضر شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ژنرال زالوژنی در میان مقام‌های رده بالای ارتش اوکراین است که در ماه‌های اخیر توجه ویژه رسانه‌ای را به خود جلب کرده که شامل چاپ تصویرش بر روی جلد مجله تایم چاپ سپتامبر می‌شود.

روزنامه آلمانی زبان بیلد نیز حتی در اوت ۲۰۲۲ او را جانشین احتمالی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین توصیف کرده بود.

خبرنامه اوکراینی RBK در ژوئیه سال جاری میلادی درباره تنش بین او و زلنسکی بابت تفسیر تنظیمات و مقررات حکومت نظامی اخباری منتشر کرد. اگرچه منابع مرتبط با ستاد مشترک این تنش را در آن زمان رد کرده و یکی از افراد آگاه گفت: چه کسی می‌خواهد فرمانده ارشد ارتش و رئیس جمهوری اوکراین با یکدیگر درگیر باشند؟ این سوال بزرگی برای ماست. تنها کسی که از این روند نفع می‌برد، دشمن است.

وبسایت خبری اوکراینی Telegraf نیز در اوت ۲۰۲۲ از قول منابع آگاه گزارش کرد، دفتر زلنسکی به دنبال برکناری ژنرال زالوژنی است. اگرچه بعدا رئیس جمهوری اوکراین این گزارش‌ها را رد کرد و گفت، تمایلی برای این کار ندارد.

وزارت دفاع روسیه: ۱۰ پهپاد اوکراینی منهدم شدند

وزارت دفاع روسیه در گزارش آخرین تحولات میدان نبرد با اوکراین از کشته شدن ده‌ها نظامی اوکراینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در گزارش روزانه خود از میدان جنگ با اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه در حال پیشروی در منطقه دونتسک هستند و بیش از ۱۲۰ نظامی اوکراینی در جریان درگیری‌ها در این منطقه کشته شده اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: ارتش روسیه همچنین در جریان درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته توانست حمله نظامیان و مزدوران اوکراینی در مسیر کوپیانسک را دفع کند و در نتیجه نبردها در این منطقه بیش از ۶۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. نیروهای روسی همچنین تلاش ارتش اوکراین برای تدارک حمله در مسیر کراسنی لیمان را دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین از انهدام ۹ پست فرماندهی اوکراین از سوی نیروی هوایی این کشور خبر داد. نیروهای روسیه در شبانه روز گذشته یک رادار AN/TPQ-50 ساخت آمریکا را در منطقه دونتسک منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۱۰ پهپاد اوکراینی را نیز منهدم کرد.

پنتاگون: مسکو می‌خواهد دفاع هوایی اوکراین را فرسوده کند

معاون وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) در امور سیاسی امروز در جریان سفر به غرب آسیا گفت: مسکو می‌خواهد دفاع هوایی اوکراین را فرسوده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «کالین کال» (Colin Kahl) معاون وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) در امور سیاسی امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد که افزایش حملات موشکی روسیه در اوکراین برای تحلیل بردن تجهیزات دفاع هوایی اوکراین است.

معاون وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به غرب آسیا در این باره گفت: مسکو در تلاش است تا سامانه‌ های دفاع هوایی اوکراین را تحت تاثیر قرار داده و فرسوده کند.

وی دراین باره اضافه کرد که کشورش متعهد است پدافند هوایی اوکراین را حمایت کند.

این در حالیست که ویاچسلاو ولودین سخنگوی مجلس دوما پیشتر در سخنانی تأکید کرده بود که اوکراین در حال حاضر بیش از نیمی از درآمدهای خود را صرف پرداخت بدهی کرده و ورشکسته شده است.

ولودین در کانال تلگرامی خود نوشت: کی‌ یف، امروز بیش از نصف یا دقیق‌تر، ۵۷.۹ درصد از درآمدهای خود را صرف پرداخت سود و اصل وام‌ هایش کرده و به همین دلیل هم مجبور به اخذ وام‌ های جدید شده است. اوکراین امروز یک کشور ورشکسته است.

وی اضافه کرد که با این حال، کی‌ یف می‌ خواهد موضوع را بی‌ سر و صدا نگه دارد اما مشکل روشن است. (ولودیمیر) زلنسکی مردم اوکراین را از آینده محروم و کشور را بدهکار کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) و بنا به درخواست دونباس برای رها کردن آنها از ستم رژیم کی یف، فرمان آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین را صادر کرد.

غرب در واکنش به این اقدام، تحریم‌ های گسترده‌ ای را علیه مسکو وضع کرد و همچنین کشورهای غربی کی یف را با حجم وسیعی از تسلیحات و کمک غیرنظامی حمایت کردند؛ موضوعی که به افزایش بدهی های اوکراین منتهی شده است.

سوناک: کمک های نظامی به اوکراین ادامه می یابد

نخست وزیر انگلیس از ارسال بسته تسلیحات نظامی جدید این کشور به اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، نخست وزیر انگلیس بر تداوم جنگ افروزی این کشور در اوکراین تاکید کرد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس، که امروز شنبه در سفری از پیش اعلام نشده راهی اوکراین شد، اعلام کرد: دولت انگلیس در نظر دارد بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۵۰ میلیون پوند در اختیار اوکراین قرار دهد.

نخست وزیر انگلیس در ادامه مدعی شد که این بسته جدید تسلیحات نظامی که شامل ۱۲۵ واحد توپخانه ضد هوایی و فناوری های لازم برای مقابله با پهپادهای ایرانی است.

سوناک در ادامه با اشاره به توافق صادار غلات از بنادر اوکراین، اعلام کرد: انگلیس به اوکراین کمک خواهد کرد تا غلات خود را به خارج از این کشور صادر کند.

نخست وزیر انگلیس امروز شنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد کی یف پایتخت اوکراین شد.

بر اساس اعلام رسانه ها، وی احتمالاً قرار است در این سفر محور حمایت های غرب از اوکراین و تشدید فشار علیه روسیه را یپیگیری کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها