درگیری ناتو و روسیه نزدیک است؟

کد خبر: 1187270

ناتو مدعی شد که دو جنگنده روسی در جریان پرواز در دریای بالتیک، پرواز ناامن در مکان استقرار ناوهای این ائتلاف داشته‌اند.

درگیری ناتو و روسیه نزدیک است؟

ناتو مدعی شد که ۲ فروند جنگنده روسی در جریان پرواز در «دریای بالتیک»، پرواز ناامن و غیرحرفه‌ای در محل استقرار ناو گروه ناتو داشتند.

به گزارش وبگاه «پرس ‌تی‌وی» فرماندهی نیروی دریایی ناتو مدعی شد که  خلبانان جنگنده‌های روسی صبح پنجشنبه بدون اعلام اطلاعات پروازی، در ارتفاع ۳۰۰ پایی و فاصله ۸۰ یاردی (۷۳ متری)  نزدیک کشتی‌های ناتو در منطقه پرواز کردند.

در بیانیه ناتو آمده است: «ناتو این پرواز را ناامن و غیرحرفه‌ای تلقی می‌کند، زیرا این پروازها در منطقه خطرناکی که برای آموزش پدافند هوایی فعال شده بود، انجام شد».

در بیانیه ناتو آمده است که این‌گونه پروازها خطر محاسبات اشتباه و حوادث را افزایش می‌دهد و ناتو به هرگونه مداخله در فعالیت‌های ائتلاف در منطقه که ایمنی هواپیماها، کشتی‌ها یا خدمه را به خطر می‌اندازد، پاسخ خواهد داد.

وزارت دفاع روسیه تاکنون به این ادعای ائتلاف ناتو هیچ واکنشی نشان نداده است.

تنش‌ها بین ائتلاف نظامی غرب و روسیه بر سر اوکراین به اوج خود رسیده است. ترس از درگیری بین دو طرف در روزهای اخیر پس از اصابت موشک به خاک لهستان، از اعضای ناتو افزایش یافته است.

همزمان با تحولات مرتبط با اوکراین و اصابت یک موشک به منطقه‌ای در این کشور عضو ناتو، سخنگوی وزارت دفاع آلمان  گفت که برلین آماده گشت‌زنی در حریم هوایی لهستان و اعزام جنگنده‌های «یوروفایتر» خود به این ماموریت است.

 «کریستین تیلس» سخنگوی وزارت دفاع آلمان گفت، اگر لهستان بخواهد، ممکن است فردا این اتفاق بیفتد. وی مشخص نکرد که آلمان مایل است چند جنگنده یوروفایتر به لهستان اعزام کند (جزئیات بیشتر).

ائتلاف ناتو پس از انفجارهای سپتامبر در خطوط لوله گاز روسیه-اروپا حضور دریایی خود را در دریای بالتیک و شمال بیشتر کرده است. گروه دریایی ناتو در بالتیک، شامل رزمناوهای هلندی، نروژی و دانمارکی است.فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها