اخبار جنگ اوکراین |  حمله موشکی روسیه به پایتخت اوکراین

کد خبر: 1188116

به گفته شهردار کی‌یف، یکی از تاسیسات زیرساختی این شهر در جریان حمله موشکی جدید روسیه مورد اصابت قرار گرفته است.

اخبار جنگ اوکراین |  حمله موشکی روسیه به پایتخت اوکراین

«ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف چهارشنبه (۲۳ نوامبر، دوم آذر) گفت یکی از تاسیسات زیرساختی این شهر در جریان حمله موشکی جدید روسیه مورد اصابت قرار گرفته است.

به ادعای رویترز، روسیه چهارشنبه حملات موشکی جدیدی را به اوکراین انجام داد و در حالی که صدای انفجارها در حومه پایتخت اوکراین طنین انداخت، دستکم یک هدف زیرساختی در کی‌یف مورد اصابت قرار گرفت.

به نوشته این خبرگزاری، هشدار حمله هوایی در سراسر اوکراین صادر شد و رسانه‌های این کشور از عملیات سامانه‌های پدافند هوایی در چند بخش آن خبر دادند.

به گزارش رویترز خبرنگاران این خبرگزاری در کی‌یف و اطراف آن گفتند که صدای چند انفجار بلند را شنیدند و موشک‌های پدافند هوایی بالای سرشان به پرواز درآمدند. یک تامین‌کننده انرژی محلی گفت که قطعی برق در کی‌یف آغاز شد.

کلیچکو شهردار کی‌یف در پیامی تلگرامی نوشت: «[موشک‌ها] به یکی از تاسیسات زیرساختی پایتخت اصابت کرد. در پناهگاه‌ها بمانید. هشدار هوایی ادامه دارد». او جزئیاتی درباره زیرساخت‌های آسیب دیده ارائه نکرد. به نوشته رویترز، نیروهای روسیه در هفته‌های اخیر زیرساخت‌های حیاتی اوکراین را هدف قرار داده‌اند.

مقام‌های اوکراینی در خبری تکمیلی از قطع برق کل منطقه کی‌یف و قطعی آب در شهر کی‌یف خبر دادند./فارس

 دمشق: آمریکا و ترکیه چترهای حمایتی از تروریسم در سوریه هستند

معاون وزیر امور خارجه سوریه در نشست پایانی نشست آستانه ضمن انتقاد از سیاست‌های آنکارا و واشنگتن در سوریه، تاکید کرد که آمریکا و ترکیه چترهای حمایتی از تروریسم در سوریه هستند.

«ایمن سوسان» معاون وزیر امور خارجه سوریه امروز (چهارشنبه، ۲۳نوامبر) در نشست پایانی نشست آستانه، ضمن تاکید بر این موضوع که سوریه در نتیجه منطق سلطه آمریکا آسیب دیده است، تاکید کرد: بهانه‌های اشغالگران ترکیه برای سیاست‌های خود در سوریه، دیگر کسی را فریب نمی‌دهند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، سوسان درباره آسیب‌های سلطه‌گری آمریکا گفت: دولت آمریکا از همه دروغ‌ها، بهانه‌های ساختگی‌ و اطلاعات نادرست منتشرشده در رسانه‌های خود استفاده کرده و تروریست‌ها را از بیش از ۹۰ کشور برای کشتن سوری‌ها و نابودی دستاوردها و منابع آن‌ها از جمله رقت نفت و گندم مردم ما به سوریه آورده است.

 معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در خاک سوریه نقض قوانین بین‌المللی است و با هدف جلوگیری از ایجاد ثبات در سوریه، از بین رفتن دستاوردهای دمشق در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​مانع تراشی در روند بازسازی کشور ماست و باید فوراً با هر شرایطی پایان یابد».

وی افزود: اقدامات اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای که مهم‌ترین آن‌ها حمایت از بقایای گروه‌های تروریستی و قطع مکرر آب شهروندان الحسکه است، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود که نقض منشور ملل متحد در آن‌ها آشکار است».

سوسان در این نشست، از جامعه جهانی خواست تا این اقدامات را محکوم کند. او افزود: بهانه‌هایی که اشغالگران ترکیه برای سیاست‌های خود در سوریه می‌دهند، دیگر کسی را فریب نمی‌دهد و هرگونه اظهارنظری برای کسب حداقل اعتبار باید با اقدامات عملی در قبال سوریه همراه باشد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در پایان خاطرنشان کرد: سوریه متعهد به ارائه کمک به شهروندان خود در تمام نقاط کشور است که به این حمایت‌ها نیاز دارند. دمشق آماده است با سایر طرف‌ها برای حمایت از تلاش‌های دمشق در این زمینه و بر اساس حاکمیت ملی همکاری داشته باشد.

روز گذشته (سه شنبه، ۲۲نوامبر) نوزدهمین دور از نشست‌های بین‌المللی آستانه با هدف حل‌وفصل مسائل مربوط به سوریه با مشارکت نمایندگان کشورهای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامنین تصمیمات نشست آستانه، آغاز شد و امروز بعد از اتمام گفت‌وگوها پایان یافت./فارس

 اعتراف اوکراین؛ روسیه کماکان در حال تولید موشک‌های دوربرد است

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت که روسیه همچنان در حال تولید موشک‌های دوربرد است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز چهارشنبه گفت که روسیه همچنان درحال تولید برخی موشک‌های دوربرد است.

به گزارش منابع خبری، «یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین اظهار داشت، تولید روس‌ها سریع نیست و این به نوع موشک بستگی دارد. آنها موشک‌های قدیمی‌تر «خا- ۵۵۵»  را تولید نمی‌کنند، اما می‌توانند موشک جدیدتر «خا-۱۰۱» تولید کنند. این تولید‌ها چندان سریع نیست، اما ادامه دارد.

این مقام اوکراین افزود که روسیه همچنین دارای تعداد زیادی موشک «اس-۳۰۰» است که در حالت زمین به زمین برای هدف قرار دادن زیر ساخت‌های اوکراین استفاده می‌شود.

 دبیرکل ناتو نیز  روز دوشنبه گفت، این به اوکراین بستگی دارد که چه شرایطی را برای مذاکره با روسیه را در زمینه خاتمه جنگ در نظر گیرد. «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در نشست خبری مشترک با مقامات هلند در شهر «لاهه» هشدار داد که نباید قدرت نظامی روسیه  را دستکم گرفت.

وی اظهار داشت: «ما نباید اشتباه کنیم  و روسیه را دستکم بگیریم. نیروهای مسلح روسیه دارای قابلیت‌های قابل توجه و همچنین شمار بسیاری نیرو هستند» (جزئیات بیشتر).

معاون  شورای امنیت روسیه اخیرا گفت که روسیه در حال افزایش تولید انواع سلاح‌‌ها از تانک و تفنگ گرفته تا موشک‌ها و پهپادهای بادقت بالاست.

«دیمیتری مدودف»،  معاون  شورای امنیت روسیه گفت تولید سلاح‌ها و تجهیزات ویژه از هر نوع چندین برابر افزایش می یابد. وی گفت: «از تانک و تفنگ گرفته تا موشک‌ها و پهپادهای با دقت بال. خود را آماده می‌کنیم».

این مقام ارشد روسیه خطاب به دشمنان روسیه اظهار داشت که امیدوار نباشند کشور با کمبود تسلیحات روبه‌رو شود.

مدودوف گفت: «هنگام خواندن تحلیل‌های دشمن، بارها با این ادعا مواجه شدم که به زودی تجهیزات نظامی و تسلیحات پرمصرف روسیه تمام خواهد شد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها