واکنش کاخ سفید به عملیات‌های استشهادی امروز در قدس

کد خبر: 1188157

سخنگوی کاخ سفید عملیات های استشهادی امروز در غرب قدس شریف که به هلاکت و مجروحیت اشغالگران صهیونیست منتهی شد را محکوم کرد!

واکنش کاخ سفید به عملیات‌های استشهادی امروز در قدس

سخنگوی کاخ سفید عملیات های استشهادی امروز در غرب قدس شریف که به هلاکت و مجروحیت اشغالگران صهیونیست منتهی شد را محکوم کرد!

 به نقل از الجزیره، «کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه ای، ۲ عملیات استشهادی امروز در غرب قدس شریف که به هلاکت و مجروحیت اشغالگران صهیونیست منتهی شد را «تروریستی» خواند و آن را محکوم کرد!

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: ما بدون شک اقدامات تروریستی در اورشلیم (بیت المقدس) را محکوم می کنیم! آمریکا تمام کمک های لازم را به اسرائیل برای تحقیقات در این زمینه ارائه داده است. همانطور که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سفر ماه جولای خود تاکید کرد، تعهد ما به امنیت اسرائیل راسخ و شکست ناپذیر است.

منابع عبری ساعاتی پیش از وقوع دو انفجار در قدس اشغالی خبر دادند.

منابع عبری در این خصوص اعلام کردند که که ۲ انفجار در شهر قدس اتفاق افتاده است که طبق آمار اولیه، در اولین انفجار در ایستگاه مرکزی اتوبوس‌ها ۱۰ صهیونیست زخمی شدند. طبق آخرین اعلام، ۲ نفر از آنان وضعیت بسیار وخیمی دارند.

این منابع همچنین تاکید کردند که در دومین انفجار در یک ایستگاه اتوبوس دیگر در تقاطع راموت دو صهیونیست زخمی شدند. منابع پزشکی از هر دو نفر قطع امید کرده‌اند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که انفجار امروز در ایستگاه اتوبوس در ورودی شهر قدس ناشی از منفجر شدن بمب جاسازی شده در داخل یک کیف بوده است.

بنابراین گزارش، این دو انفجار با فاصله تقریباً ۱۵ دقیقه در شهر قدس اشغالی اتفاق افتاده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه چندی پیش در سخنانی اعلام کرده بود که صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات رژیم صهیونیستی برنده خواهد شد، «ترکیه خواستار حفظ روابط آنکارا با اسراییل است».

رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ای تی وی» (ATV) در این باره گفت: انتظار داریم که روابطمان با اسرائیل بر مبنای احترام متقابل به حساسیت ها و منافع مشترک به صورتی پایدار حفظ شود، فارغ از اینکه (نتیجه) انتخابات (در اراضی اشغالی) چه می شود. مادامیکه ارزش ها محترم شمرده شوند، به اعتقاد من دیپلماسی بُرد- بُرد نه تنها برای ترکیه و اسرائیل، بلکه برای کل منطقه مفید خواهد بود.

پیش از این ترکیه و رژیم صهیونیستی از توافق برای عادی سازی روابط و تبادل سفیر میان دو طرف خبر داده بودند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها