بشار اسد میزبان نخست وزیر بلاروس

کد خبر: 1188315

رئیس جمهور سوریه که است، تأکید کرد که غربی‌ها با سیاست جنگ‌افروزی به حیات خود ادامه می‌دهند.

بشار اسد میزبان نخست وزیر بلاروس

«رومن گلاوچنکو» نخست وزیر بلاروس بعد از ظهر امروز پنجشنبه به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت و پیامی از سوی رئیس جمهور این کشور تسلیم اسد کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از اسد گزارش داد، این سفر اهمیت دارد؛ نه به خاطر توافقات دوجانبه بین دو کشور، بلکه به خاطر بررسی زمینه‌های همکاری و آغاز عملی آن، حرکت رو به جلو در روابط و آغاز طرح‌های سرمایه‌گذاری مشترک.

رئیس جمهور سوریه گفت: بلاروس به خاطر موقعیت راهبردی خود در قلب اروپا و استقلال تصمیم‌گیری و سیاست‌هایش، مورد هدف قرار گرفته است. غرب نیز سیاست جنگ‌افروزی را در پیش گرفته است تا بتواند [به حیات] خود ادامه دهد؛ زیرا اگر این جنگ‌ها متوقف شود، سیستم هژمونی غرب متلاشی می‌شود.

اسد با بیان اینکه غربی‌ها با سیاست جنگ‌افروزی در کشورهایی مانند سوریه، روسیه و بلاروس، نتوانستند به هدف خود برسند، ادامه داد: به همین دلیل به جنگ اقتصادی روی آورده‌اند. لذا متحد شدن کشورها برای مقابله با این جنگ‌ها و ایجاد شبکه‌های روابط اقتصادی با کشورهایی که دارای این اصول و ارزش‌ها هستند، اهمیت دارد. بدین ترتیب غرب، منزوی خواهد شد.

رئیس جمهور سوریه همچنین از حمایتهای بلاروس از این کشور در جریان جنگ تروریستی سالهای اخیر قدردانی کرد.

نخست وزیر بلاروس هم با اشاره به اینکه زمینه‌های همکاری با سوریه محدود نیست، ابراز امیدواری کرد که دیدارها بین دو کشور ادامه یابد و بدین ترتیب زمینه‌های فعالیت و کار گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه ائتلاف‌های جدیدی این روزها در حال شکل گرفتن است که مستقل از غرب است، خاطر نشان کرد، حملات غرب طی دو سال گذشته با هدف وخیم کردن وضعیت معیشتی این کشور و توقف فعالیتهای اقتصادی آن است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها