کرملین گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون را رد کرد

کد خبر: 1189827

سخنگوی کرملین هر گونه برنامه برای گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و امانوئل ماکرون همتای فرانسوی او را رد کرد.

کرملین گفتگوی تلفنی پوتین و ماکرون را رد کرد

سخنگوی کرملین هر گونه برنامه برای گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و امانوئل ماکرون همتای فرانسوی او را رد کرد.

به نقل از المیادین، پس از اعلام امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر برنامه ریزی برای گفت و گوی تلفنی میان وی و رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، دیمیتری پسکوف این موضوع را رد کرد.

بر اساس این گزارش، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه دیروز پنجشنبه گفت که هیچ گونه برنامه‌ای برای گفتگوی تلفنی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی او وجود ندارد.

این خبر درحالی است که امانوئل ماکرون روز پنج شنبه اعلام کرده بود که در روزهای آینده و پس از گفتگو با جو بایدن، همتای آمریکایی خود، با پوتین گفتگو خواهد کرد.

ماکرون با اشاره به اینکه در روزهای آینده با پوتین صحبت خواهد کرد، به شبکه تلویزیونی ABC آمریکا گفت: قبل از آن می‌خواستم با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفتگوهای عمیقی داشته باشم.

وی با بیان اینکه پوتین در جنگ علیه اوکراین اشتباه کرد، افزود که دستیابی به یک راه حل پایدار در اوکراین مستلزم راه حلی از سوی طرف‌های روسی و اوکراینی و تضمین‌های جامعه بین المللی است.

رئیس جمهور فرانسه در پاسخ به این سوال که آیا بازگشت روسیه به میز مذاکره با اوکراین غیرممکن است، تصریح کرد که این موضوع هنوز امکان پذیر است.

کاخ الیزه اعلام کرد که ماکرون خواسته‌های فرانسه را به پوتین یادآوری می‌کند که «خروج نیروهای روسیه از اوکراین و احیای حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین» است.

قابل ذکر است که رئیس جمهور فرانسه در ۱۴ نوامبر تأیید کرد که کانال‌های ارتباطی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و طرف‌های مربوطه برای پایان دادن به درگیری در اوکراین باز است.

امانوئل ماکرون سه شنبه شب برای انجام سفری سه روزه وارد آمریکا شد که طی آن دو کشور متحد امیدوارند پس از بحران فروش زیردریایی اتمی آمریکا یا انگلیس به استرالیا، سازش و مصالحه بین خود را تقویت کنند و به ویژه در پرونده تجاری به تفاهماتی دست یابند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها