دادستان سابق آمریکا: ترامپ احتمالاً محکوم خواهد شد

کد خبر: 1190229

دادستان پیشین فدرال پیش‌بینی کرده که به احتمال زیاد دونالد ترامپ در پرونده انتقال اسناد محرمانه و فوق‌سری از کاخ سفید به عمارت تفریحی‌اش در فلوریدا محکوم خواهد شد.

دادستان سابق آمریکا: ترامپ احتمالاً محکوم خواهد شد

 «گلن کرشنر» دادستان پیشین فدرال در گفت‌وگو با شبکه «ام اس ان بی سی» تصریح کرد که به اعتقاد وی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در نهایت محکوم خواهد شد و ادامه تحقیقات، پیامدهای حقوقی بی‌سابقه‌ای را برای وی به همراه خواهد داشت.

هفته‌نامه نیوزویک در این خصوص گزارش داد ترامپ در حال حاضر با انبوهی از پرونده‌های حقوقی روبروست که دو مورد از این پرونده‌ها در حال حاضر تحت نظارت بازرس ویژه‌ای است که در تاریخ ۱۸ نوامبر توسط «مریک گارلند» دادستان کل آمریکا منصوب شد.

طبق این گزارش، در یکی از پرونده‌های مذکور، وزارت دادگستری ایالات متحده به این مسئله می‌پردازد که آیا ترامپ مسئولیت کیفری حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا و تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور را برعهده دارد یا خیر.

بنابر گزارش نیوزویک، وزارت دادگستری ایالات متحده همچنین در حال تحقیق در خصوص سوء استفاده ترامپ از اطلاعات محرمانه و فوق محرمانه از طریق انتقال و نگهداری صدها سند در عمارت تفریحی خود در ایالت فلوریدا بدون رعایت رویه‌های عادی است.

بر اساس این گزارش، «فانی ویلیس» دادستان منطقه‌ای شهرستان «فولتون» ایالت «جورجیا» نیز همچنان در حال تحقیق درباره تلاش‌های ترامپ برای اعمال فشار به مقام‌های ایالت خود برای «یافتن» آراء کافی به منظور برگرداندن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع وی است.

کرشنر در مصاحبه خود با ام اس ان بی سی در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال محکوم شدن ترامپ در سه پرونده مطرح شده گفت: «او در جرم اسناد مار-آ-لاگو (عمارت ترامپ) محکوم می‌شود زیرا صراحتاً تهدیدی برای امنیت ملی ما است».

گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ در ژانویه گذشته زمانیکه کاخ سفید را ترک می‌کرد، ده‌ها جعبه حاوی اطلاعات محرمانه و فوق محرمانه را به عمارت تفریحی خود در فلوریدا منتقل کرد.

علی‌رغم اتهاماتی که به ترامپ وارد شده، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به طور مداوم اصرار دارد که در ارتباط با هریک از تحقیقاتی که در خصوص وی می‌شود، مرتکب هیچ اشتباهی نشده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها