بلوف «الهام علی اف»

کد خبر: 1194159

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه از برتری باکو بر رقبا بعد از جنگ دوم قره باغ کوهستانی سخن گفت.

بلوف «الهام علی اف»

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه از برتری باکو بر رقبا بعد از جنگ دوم قره باغ کوهستانی سخن گفت.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز شنبه از برتری باکو بر رقبا سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با روشنفکران  این کشور گفت: « دو سالی که از جنگ قره باغ گذشته است نشان داد که هیچکس نمی‌تواند بر ما برتری یابد.»

این در حالی است که رئیس منطقه قره باغ کوهستانی نیز روز شنبه گفت که خواسته‌های جمهوری آذربایجان غیر قابل قبول است.

«آراییک هاروتونیان» رئیس بخش قره باغ کوهستانی (آرتساخ) روز شنبه در دیدار با مقام های ارشد این منطقه به شدت از اقدامات اخیر جمهوری آذربایجان در مسدود کردن منطقه «لاچین» انتقاد کرد.

هاروتونیان گفت که  جمهوری آذربایجان از سوم دسامبر به بهانه محیط زیست برای طرح مطالباتی استفاده می کند که برای قره باغ کوهستانی غیرقابل قبول است. وی  خواستار اتحاد مردم و عرصه سیاسی برای مقابله با این چالش شد.

وزارت خارجه بخش قره باغ ارمنستان نیز از پیشنهاد تحریم جمهوری توسط آذربایجان در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال کرده است.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این واقعیت که نهاد مهم چنین سازمان بین‌المللی تاثیرگذاری در این خصوص جلسه اضطراری تشکیل داد، نشان‌ دهنده نگرانی جدی جامعه بین‌المللی نسبت به وضعیت جاری و سیاست جمهوری آذربایجان است. موضع انتقادی جامعه جهانی در قبال سیاست‌های باکو در بیانیه‌های نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان شده است.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «مردم قره باغ کوهستانی با یک بحران انسانی روبرو هستند که نمی‌توان و نباید آن را نادیده گرفت. امیدواریم که جامعه بین‌المللی نیز گام‌های عملی برای رفع محاصره آرتساخ بردارد. اعمال تحریم های مناسب علیه جمهوری آذربایجان تنها راه تثبیت اوضاع و ایجاد شرایط برای صلح پایدار در منطقه است.»

باکو طی روز‌های گذشته به دلایل واهی مسیر مهم لاچین به قره باغ را مسدود کرده است. این تنها مسیر دسترسی ارمنستان به قره باغ است. این اقدام باکو با مخالفت‌های بین‌المللی روبرو شده به طوریکه وزارت امور خارجه فرانسه از متحدان ارمنستان، با صدور بیانیه‌ای خواستار بازگشایی راه ارتباطی قره باغ کوهستانی به ارمنستان از سوی جمهوری آذربایجان شده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها