نعیم قاسم: هر کس که فکر می‌کند روابط عربستان و ایران باعث انتخاب رئیس جمهور لبنان خواهد شد، متوهم است

کد خبر: 1194657

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد که هر کس فکر می‌کند روابط عربستان و ایران باعث انتخاب رئیس جمهور لبنان خواهد شد، متوهم است.

 نعیم قاسم: هر کس که فکر می‌کند روابط عربستان و ایران باعث انتخاب رئیس جمهور لبنان خواهد شد، متوهم است

نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بعد از ظهر امروز دوشنبه تأکید کرد این جنبش طی چهل سال گذشته، دستاوردها و پیشرفتهای زیادی داشته و موفق شده است تفکر اصیل اسلامی و مقاومت را تثبیت کند.

قاسم با بیان اینکه فلسطین همیشه اسم رمز حزب الله بوده است، به رادیو «النور» گفت: درباره پرونده استخراج نفت، وضعیت را تحت نظر داریم و با تحولات پیش خواهیم رفت. ما اکنون در مسیر استخراج قرار داریم و شرکت مربوطه نیز اقدامات لازم را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه این مسئله هیچ ارتباطی به انتخاب رئیس جمهور در لبنان ندارد، خاطر نشان کرد، برخی در انتخایات اخیر بر روی کاهش محبوبیت حزب الله حساب باز کرده بودند، ولی نتیجه آن، برای این افراد شوکه کننده بود؛ زیرا دو نماینده هم به سایر نماینده‌های حزب الله افزوده شد و تعداد آراء هم از سال ۲۰۱۸ بیشتر بود.

این مقام حزب الله با تأکید بر اینکه باید در سریعترین زمان ممکن، رئیس جمهور در لبنان انتخاب شود، ادامه داد: تنوع در پارلمان باعث شده است که انتخاب رئیس جمهور با دقت و توافق بین فراکسیونها صورت گیرد. باید گفت‌وگو صورت گیرد و حل مشکلات اقتصادی نیز اولویت داشته باشد.

قاسم همچنین عنوان کرد: بعید است که بدون رئیس جمهور، نجات اقتصادی صورت گیرد. باید کارها را برای انتخاب رئیس جمهور و تشکیل کابینه تسریع کنیم. گفت‌وگوی داخلی برای انتخاب رئیس جمهور، اولویت دارد.

وی در پایان تصریح کرد: هر کس که فکر می‌کند روابط عربستان و ایران باعث انتخاب رئیس جمهور لبنان خواهد شد، متوهم است. دیدارهای عربستان و ایران در مراحل اولیه قرار دارد و هدف اصلی آن، برقراری روابط بین دو کشور است. هیچ صحبتی نیز درباره لبنان، یمن یا سوریه در آن وجود ندارد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها