حمله شدید شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به فعالیتهای تجاری بین مصر و نوار غزه

کد خبر: 1194696

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی ضمن حمله شدید به فعالیتهای تجاری بین مصر و نوار غزه، تأکید کرد که قاهره از طریق احداث یک منطقه صنعتی و تجاری آزاد، در پی تبادل تجاری با غزه است.

حمله شدید شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به فعالیتهای تجاری بین مصر و نوار غزه

رژیم موقت صهیونیستی به شدت نگران رونق فعالیتهای تجاری با نوار غزه است و در همین ارتباط، از همکاریهای اقتصادی مصر با این نوار انتقاد می‌کند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی ضمن حمله شدید به فعالیتهای تجاری بین مصر و نوار غزه و توافقاتی که قاهره در تلاش است درباره تجارت آزاد بین طرفین منعقد کند، گزارش داد، مصر از طریق احداث یک منطقه صنعتی و تجاری آزاد، در پی تبادل تجاری با غزه است.

به گفته این شبکه، در سال ۲۰۱۴، زیرساخت نظامی در نوار غزه ایجاد شد که به تهدید امنیتی برای رژیم صهیونیستی بدل شد. با ادامه تنشها در کرانه باختری، آرامش نسبی در نوار غزه حکمفرما شده است، ولی این آرامش، «فریبنده و بسیار سُست» است.

بنا بر این گزارش، مقدمات احداث یک منطقه تجاری آزاد بین نوار غزه و مصر فراهم شده است. این منطقه در بخش صلاح الدین قرار دارد که شهر رفح مصر را به نوار غزه متصل می‌کند.

این شبکه همچنین خبر داد، شرکت مصری طرف قرار داد نیز زمینه را فراهم کرده و ساخت دیوارها در این منطقه تجاری را کلید خواهد زد. این در حالی است که از گذرگاه صلاح الدین، تمامی کالاهای مورد نیاز غزه تأمین خواهد شد.

در پایان این گزارش آمده است، با احداث این منطقه، هزاران تُن سیمان، دارو، لاستیک و سایر اجناس وارد نوار غزه خواهد شد و «اسرائیل عملا از این مکانیزم آگاه است، ولی قدرت آن برای تحت نظر قرار دادن، بسیار محدود است. لذا، تجهیزات ساختمانی بازار غزه را مملوء خواهد کرد و احتمالا از این تجهیزات علیه اسرائیل استفاده خواهد شد و بدین ترتیب موازنه قوا در داخل نوار غزه، تغییر خواهد کرد».

در همین ارتباط، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اخیرا گفت که این جنبش تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا بتواند محاصره نوار غزه را در هم شکند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها