درخواست مهم زلنسکی از نخست‌وزیر هند

کد خبر: 1194707

زلنسکی طی تماس تلفنی از نخست‌وزیر هند خواستار کمک به اجرای طرح صلح پیشنهادی اوکراین برای پایان دادن به جنگ اوکراین شد.

درخواست مهم زلنسکی از نخست‌وزیر هند

 زلنسکی طی تماس تلفنی از نخست‌وزیر هند خواستار کمک به اجرای طرح صلح پیشنهادی اوکراین برای پایان دادن به جنگ اوکراین شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که طی تماس تلفنی از نارندا مودی نخست وزیر هند خواستار کمک به اجرای طرح صلح پیشنهادی کی یف برای پایان دادن به جنگ اوکراین شده است.

دستور «السودانی» برای میانجیگری بغداد بین ایران و عربستان

خبرگزاری رویترز گزارش داد، زلنسکی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که در این مکالمه تلفنی ضمن آرزوی موفقیت برای مودی در مقام ریاست گروه ۲۰، با توجه به اعلام اولیه طرح صلح اوکراین در این نهاد اقتصادی، روی همکاری هند برای اجرای آن حساب می کند.

زلنسکی در ماه گذشته (نوامبر) از گروه ۲۰ متشکل از اقتصادهای بزرگ جهان، خواستار پذیرش طرح ۱۰ ماده ای صلح پیشنهادی خود برای پایان دادن به جنگ اوکراین شد.

مودی در گفتگوی تلفنی ماه جاری (دسامبر) با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، بر درخواست خود در باره کاربرد گفتگو و دیپلماسی برای پایان دادن به جنگ اوکراین، پافشاری کرد.

وزارت امور خارجه هند هنوز به درخواست برای اظهارنظر در باره جزئیات این گفتگوی تلفنی میان مودی و زلنسکی، پاسخ نداده است.

این تماس تلفنی در پی تلاش دهلی نو برای تقویت روابط بازرگانی با مسکو هم زمان با اقدامات تازه غرب برای محدود کردن درآمدهای روسیه از محل صادرات انرژی صورت گرفته است. هند که رسما حمله روسیه به اوکراین را محکوم نکرده، در ماه جاری (دسامبر) با خرید نفت خام اورال روسیه به بهای هر بشکه پائین تر از سقف ۶۰ دلاری تعیین شده توسط کشورهای غربی، در جایگاه دومین خریدار نفت روسیه پس از چین، قرار گرفت.

وزیر امور خارجه هند با توصیف روسیه به عنوان شریک همیشگی و آزموده شده، گفته است که کشورش به عنوان سومین مصرف کننده بزرگ نفت و گاز جهان، به علت بالانبودن سطح درآمد، باید به دنبال تامین منافع خود باشد.

وحشت اسرائیل از احداث منطقه تجاری در نوار غزه

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در جمع مدیران رسانه های روسیه گفت که رئیس جمهوری اوکراین و "اربابانش" مایل به "سازش" نیستند.

تاس به نقل از رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه نوشت: (ولودیمیر) زلنسکی در جریان سفر به آمریکا گفت که صلح عادلانه به معنی سازش نکردن است. این دقیقاً همان چیزی است که برای شکست روسیه نه فقط در کارزار نبرد بلکه در سطح راهبردی به آن نیاز دارند: سازش نمی کنیم و اراده خود را تحمیل می کنیم.

لاوروف با بیان اینکه چکیده اوضاع جاری و هدف آنان بازداشتن دیگر کشورهاست، افزود: اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دیگر به خوبی متوجه این امر بوده و به خوبی آن را درک می کنند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها