اخبار جنگ اوکراین | شرط کرملین برای پذیرش طرح صلح اوکراین

کد خبر: 1195095

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، پذیرش هر گونه طرح صلح از سوی اوکراین را منوط به قبول واقعیت الحاق چهار منطقه جدید به خاک این کشور دانست.

اخبار جنگ اوکراین | شرط کرملین برای پذیرش طرح صلح اوکراین

به نقل از تاس، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه، شروط مسکو برای پذیرش صلح با اوکراین را اعلام کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز چهارشنبه در ارتباط با موضوع توافق صلح با اوکراین اعلام کرد: اگر چهار منطقه جدید به روسیه ملحق شوند، هیچ طرح صلحی در مورد اوکراین ممکن نیست.

سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران در خصوص ابتکار عمل پبشنهادی از سوی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین برای ارائه یک طرح صلح تا فوریه در قالب اجلاس صلحی در سازمان ملل، گفت: تا کنون، هیچ طرح صلحی از سوی اوکراینی ارائه نشده است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بار دیگر تاکید کرد که اگر اوکراین واقعیت الحاق چهار منطقه جدید به خاک روسیه را در نظر نگیرد، باز هم، هیچ طرح صلحی از سوی اوکراین قابل پذیرش نخواهد بود.

پسکوف افزود: هر طرحی که این شرایط در آن لحاظ نشود، نمی تواند ادعا کند که یک طرح صلح است.

پیش از این «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که چشم اندازی برای برگزاری مذاکرات صلح بین کی یف و مسکو در آینده نزدیک نمی بیند./مهر

اوکراین: ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان کی یف برق ندارند

مقامات پایتخت اوکراین از وخامت اوضاع  در این شهر و عدم دسترسی ساکنان آن به برق و آب خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بنا به اعلام مقامات اوکراینی بخش قابل توجهی از ساکنان پایتخت این کشور از دسترسی به برق محروم هستند.

«نیکولای پووروزنیک» یک مقام مسئول در شهر کی یف، پایتخت اوکراین روز چهارشنبه در ارزیابی آخرین وضعیت دسترسی مردم این شهر به آب و برق گفت که بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان کی یف به برق دسترسی ندارند و برخی از ساختمان ها در این شهر فاقد گرما و آب هستند.

این مقام اوکراینی در تشریح آخرین وضعیت پایتخت این کشور گفت: اخیراً موفق شدیم وضعیت انرژی برق را در شهر تثبیت کنیم. با این حال، از امروز، خاموشی اضطراری در مناطق مختلف پایتخت همچنان ادامه دارد. به عنوان نمونه صبح روز ۲۸ دسامبر، بیش از ۳۰۰ هزار مصرف کننده در کی یف برق نداشتند.

این مقام شهر کی یف در ارزیابی خود اعلام کرد: علاوه بر این، بخش هایی از کی یف که فاقد برق هستند، دسترسی به گرما و آب نیز ندارند.

وی یادآور شد که این مشکل بیش از همه، در ساختمان‌های با ارتفاع زیاد دیده می شود که آب آنها با پمپ تامین می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها