سفر وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه به مسکو

کد خبر: 1195103

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای از سفر امروز وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات این کشور به مسکو خبر داد.

سفر وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه به مسکو

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای از سفر امروز وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات این کشور به مسکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزونی یورو نیوز، وزارت دفاع ترکیه امروز چهارشنبه دربیانیه ای اعلام کرد: وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه برای مذاکره با مقامات روسیه وارد مسکو شدند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ترکیه آمده است: وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه برای مذاکره وارد مسکو شدند.

بر این اساس، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه و هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه به مسکو رفته اند.

خلوصی آکار و هاکان فیدان که ساعاتی پیش از فرودگاه اسنبوغا به سمت روسیه حرکت کردند، تماس ها و دیدارهای خود را در مسکو ادامه خواهند داد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه جزییات بیشتری در خصوص محورهای این دیدارها رسانه ای نشده است./ایسنا

 ترکیه یک سامانه لیزری ضد پهپادی را آزمایش کرد

منابع خبری از آزمایش موفق یک سامانه لیزری ضد پهپاد از سوی ترکیه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز چهارشنبه اعلام کردند که ترکیه یک سامانه ضد پهپاد لیزری را با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش وبگاه «دیفنس پست» این سامانه سیستم توسط شرکت «روکستان» ساخته شده و «آلکا» نام دارد. آلکا از یک سیستم پارازیت الکترومغناطیسی و یک لیزر ۵۰ واتی برای غیرفعال کردن و از بین بردن تهدیدات پهپادها استفاده می‌کند.

این سیستم از تشخیص خودکار هدف مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند و قادر به عملیات شبانه است. شرکت روکستان در حال کار برای متحرک کردن این سامانه ضد پهپادی است. یک مهندس شرکت روکتسان گفت: «یگان متحرک برای محافظت از نیروها و عملیات ایده‌آل خواهد بود، در حالی که سامانه‌های ثابت، حفاظت از مقر فرماندهی، پایگاه‌ها، کشتی‌ها و سایر نقاط راهبردی را فراهم می‌کند». شرکت سازنده این سامانه لیزری به دلیل امنیتی به جزئیات بیشتر درباره این سامانه اشاره‌ای نکرد.

ایران نیز برای مقابله با تهدیدات پهپادها سلاح جدید الکترونیکی ضد پهپاد ساخته است. روزنامه «واشنگتن تایمز» چندی قبل  در گزارشی نوشت «ایران سلاح جدید ضد پهپاد با خاصیت ارسال امواج الکترونیکی علیه پهپادهای دشمن را به کار گرفته است. تحرکات جدید می‌تواند در آینده نبرد پهپادها گزینه‌ای قابل توجه باشد، زیرا پهپادها نقش بزرگتری را در برنامه‌های ضد آمریکایی ایران و دیگر دشمنان واشنگتن ایفا می‌کنند».

ارتش آمریکا به صورت گسترده عملیات جاسوسی خود را در کشورهای عراق، سوریه و بر فراز خلیج فارس توسط پهپادها اجرا می‌کند. بر اساس این گزارش، ایران پهپادهای انتحاری که می‌توانند علیه کشتی‌های آمریکا پرواز نمایند را نیز آزمایش و مستقر کرده است. به نوشته این نشریه، ایران می‌تواند از این اسلحه بر ضد پهپادهای آمریکایی نیز استفاده کند.

یک تحلیلگر نظامی ارتش آمریکا در این‌باره گفت: «این وسیله که شبیه تفنگ است قادر است با قفل‌کردن و ارسال پارازیت به سامانه مخابراتی پهپاد، عملیات آن را مختل کرده و به این ترتیب دیگر پهپاد قابل کنترل نیست».

گفته می‌شود که این وسیله قابلیت هک ‌کردن را نیز دارد و می‌تواند یک پهپاد را سالم بر زمین بنشاند. ایران پیش از این چند پهپاد آمریکایی را سرنگون و یا به طور سالم بر زمین نشانده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها