روایت «شیک» از دیکتاتوری سعودی

کد خبر: 1195695

شرکت روابط عمومی آمریکایی ادلمن به عربستان سعودی کمک می‌کند تا وجهه ظالمانه خود را پاک کند.

 روایت «شیک» از دیکتاتوری سعودی

شرکت روابط عمومی آمریکایی ادلمن به عربستان سعودی کمک می‌کند تا وجهه ظالمانه خود را پاک کند.

ریچارد ادلمن، مدیر عامل شرکت روابط عمومی «ادلمن»، با امضای قراردادهای حداقل 9.6 میلیون دلاری (7.9 میلیون پوند) در 4 سال گذشته با یکی از ثروتمندترین حکومت‌های خودکامه جهان یعنی عربستان سعودی به ثروت هنگفتی رسیده است. این در حالی است که این شرکت کوشیده تا تصویری زیبا و آبرومند از مقامات سعودی و سلطنت آل سعود به مخاطبان با نفوذ آمریکایی معرفی کند.

در واقع ریچارد ادلمن، ریاست شرکت روابط عمومی را بر عهده دارد که عربستان سعودی برای بازسازی وجهه خود در ایالات متحده از آن استفاده می‌کند. موضوعاتی همچون «جریان اصلی زنان سعودی در تجارت» و «دوبرابر کردن تلاش‌ها برای توانمندسازی زنان و جوانان در عربستان » سرفصل‌هایی است که شرکت میلیاردی ادلمن می‌کوشد تا به مخاطبان القاء کند. ادلمن یک «گزارش ویژه» در مورد تمرکز بر ژئوپلیتیک منتشر کرد. این شرکت اعلام کرد که 59 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی موافق بودند که «مجازات کشورهایی که حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند» یک «مسئولیت تجاری» به مفهوم قطع همکاری‌های تجاری سودآور با آنهاست.

این در حالی است که ادلمن به دلیل روابط تجاری سودآورش با عربستان سعودی و ولیعهد این کشور، محمد بن سلمان، حتی توصیه‌های خود را نیز نمی‌پذیرد و زیر بار آن نمی‌رود.

ادلمن در ماه ژوئن در یک پست وبلاگی درباره موضوع کلیدی ژئوپلیتیک زمان ما گفت که «بیش از هر زمان دیگری متقاعد شده است» که شکاف جهانی بین دموکراسی و خودکامگی مسئله تعیین کننده‌ای است و در سراسر جهان، «خودکامگی در برابر دموکراسی دستاوردهایی دارد». این در حالی است که در 31 مه 2022، تنها چند روز قبل از اینکه ادلمن یک پست وبلاگی در مورد هشدار شکاف فزاینده بین دموکراسی و استبداد منتشر کند، قراردادی به ارزش 787500 دلار برای ارائه «خدمات روابط عمومی و ارتباطات» به وزارت فرهنگ عربستان امضا کرده بود.

گفتنی است چندین شرکت آمریکایی دیگر نیز کارهای روابط عمومی را برای پاکسازی وجهه عربستان سعودی انجام می‌دهند، از جمله مک کینزی و شرکت، گروه مشاوره بوستون، هوگان لاولز و ارتباطات قرویس نیز در این گزارش ذکر شده‌اند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها