اخبار جنگ اوکراین | گفتگوی زلنسکی و سوناک

کد خبر: 1196494

رئیس جمهور اوکراین از گفتگو با نخست وزیر انگلیس در جهت افزایش همکاری های نظامی میان دو کشور خبر داد.

اخبار جنگ اوکراین | گفتگوی زلنسکی و سوناک

رئیس جمهور اوکراین از گفتگو با نخست وزیر انگلیس در جهت افزایش همکاری های نظامی میان دو کشور خبر داد.

به نقل از شبکه الجزیره، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد که با «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس گفتگو کرده است.

بنا به اعلام رئیس جمهور اوکراین، در جریان این گفتگو زلنسکی و سوناک در خصوص همکاری های دفاعی بیشتر میان کی یف و لندن رایزنی کردند.

افزایش تلاش‌ها برای نزدیک‌تر شدن اوکراین به موفقیت در نبرد با روسیه از دیگر موضوعات مورد بحث میان نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور اوکراین اعلام شد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است./مهر

ژنرال اوکراینی: روسیه به زودی به خارکف حمله می کند

یک ژنرال ارتش اوکراین پیش بینی کرد نیروهای نظامی روسیه در تدارک حمله به خارکف هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک ژنرال ارتش اوکراین مدعی شد روسیه ممکن است به زودی منطقه خارکف را هدف حمله قرار دهد.

ژنرال ملنیک، از فرماندهان ارشد ارتش اوکراین امروز سه شنبه در ارزیابی های خود از تحولات میدان نبرد با روسیه مدعی شد که ارتش روسیه به زودی به خارکف حمله خواهد کرد.

بنا به ادعای این مقام ارتش اوکراین، به محض یخ زدن زمین، نیروهای ارتش روسیه حمله خواهند کرد و این حمله به صورتی خواهد بود که نیروهای اوکراینی در دونباس نتوانند برای کمک به سمت غرب حرکت کنند.

این ژنرال اوکراینی همچنین پیش بینی کرد که روسیه می تواند با هدف قطع عرضه تسلیحات نظامی به اوکراین از سوی متحدان این کشور در ناتو، به غرب اوکراین حمله کند.

اوکراین، محور گفتگوی لاوروف و کوهن

 

وزیر خارجه روسیه و رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزرای خارجه روسیه و رژیم صهیونیستی درباره آخرین تحولات در اوکراین گفتگو کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در گفتگویی تلفنی با «ایلی کوهن» وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی آخرین تحولات در اوکراین را مورد بررسی قرار دادند.

بنا به بیانیه وزارت خارجه روسیه، آمادگی دو جانبه در راستای تقویت همکاری های میان مسکو و تل آویو از دیگر محورهای گفتگوی وزرای خارجه روسیه و رژیم صهیونیستی بود.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها