کاخ سفید: توسعه روابط دفاعی ایران و روسیه را دنبال می کنیم

کد خبر: 1196726

کاخ سفید امروز در بیانیه ای اعلام کرد: توسعه روابط دفاعی ایران و روسیه را دنبال می کنیم؛ این موضوع برای ما نگران کننده است.

کاخ سفید: توسعه روابط دفاعی ایران و روسیه را دنبال می کنیم

به نقل از المیادین، کاخ سفید امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: توسعه روابط دفاعی ایران و روسیه را دنبال می‌کنیم و این موضوع برای ما نگران کننده است.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز چندی پیش گفت که واشنگتن نگران همکاری رو به رشد بین روسیه و ایران و تبدیل شدن این همکاری‌ها به مشارکت کامل دفاعی است.

«ویلیام برنز» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی PBS آمریکا گفت: ما بسیار نگران هستیم. بی اعتمادی زیادی بین روسیه و ایران از نظر تاریخی وجود داشته است، اما آنها در حال حاضر به یکدیگر نیاز دارند. آنچه اکنون در حال ظهور است، دست کم نشان دهنده آغاز مرحله اول روند مشارکت گسترده دفاعی بین روسیه و ایران است.

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا هم پیشتر در سخنانی اعلام کرد: ما به دنبال گزینه‌هایی برای گردهم آوردن چند کشور برای گفتگو در مورد همکاری‌های نظامی روسیه و ایران هستیم. روابط بین مسکو و تهران در حال تغییر به سمت یک مشارکت دفاعی کامل شامل تبادل تسلیحات و فن اوری آن است. ما از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم برای برهم زدن مشارکت دفاعی بین مسکو و تهران استفاده خواهیم کرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها