تاکید مسکو بر پایبندی به آتش‌بس در اوکراین

کد خبر: 1197179

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد آتش‌بس در اوکراین را که به مناسبت کریسمس ارتدوکس اعلام شده تا نیمه شب به‌رغم رد آن از سوی کی‌یف، رعایت خواهد کرد.

 تاکید مسکو بر پایبندی به آتش‌بس در اوکراین

مسکو شنبه (هفتم ژانویه) تاکید کرد ارتش این کشور به آتش‌بس در اوکراین که به مناسبت کریسمس ارتدوکس از سوی مسکو اعلام شده، تا نیمه شب شنبه به‌رغم رد آن از سوی کی‌یف پایبند خواهد بود.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در مدت آتش‌بس نیروهایش فقط به آتش توپخانه کی‌یف پاسخ دادند و آغازگر نبودند. روسیه همچنین ارتش اوکراین را به گلوله‌باران مناطق غیرنظامی علاوه بر مواضع نظامی مسکو متهم کرد.

از ظهر جمعه (به وقت محلی) آتش‌بس یکجانبه روسیه که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور دستورش را داده، در سراسر خط مقدم اجرایی شد. رویترز به نقل از شبکه اول دولتی روسیه گزارش داد این آتش‌بس تا پایان روز هفتم ژانویه (۱۷ دی) ادامه خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پنجشنبه اعلام کرد از ساعت ۱۲:۰۰ روز ششم ژانویه تا ساعت ۰۰:۰۰ روز هفتم ژانویه در اوکراین آتش‌بس برقرار خواهد بود. رئیس‌جمهور روسیه توضیح داد دلیل این تصمیم آن است که به مسیحی‌های ارتودوکس اجازه داده شود در مراسم کلیسا شرکت کنند.                  

کرملین از اوکراین هم خواست اعلام آتش‌بس کند. اوکراین به اقدام روسیه در اعلام آتش‌بس موقت یکجانبه واکنش نشان داد و آن را «ریاکارانه» توصیف کرد.

قبل از اعلام آتش‌بس، «پاتریارک کریل» رهبر معنوی روسیه خواستار برقراری آتش‌بس در اوکراین در روز جشن کریسمس برای مسیحیان ارتدوکس شده بود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها