جاده‌کشی رژیم صهیونیستی در عمق یک کیلومتری سوریه

کد خبر: 1197893

رژیم صهیونیستی مدتی است که با تجاوز به خاک سوریه در حال ساخت جاده در عمق 100 متر الی یک کیلومتری است.

جاده‌کشی رژیم صهیونیستی در عمق یک کیلومتری سوریه

به گفته منابع محلی در استان قنیطره در جنوب سوریه، ماشین آلات نظامی و راه‌سازی رژیم صهیونیستی در حال ساخت جاده‌ای به نام «سوفا ۵۳» در داخل خاک سوریه هستند.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، نظامیان رژیم تل آویو از اواسط سال ۲۰۲۲ با شش تانک مرکاوا و و دو بولدزر و تعدادی نیروی پیاده وارد خاک سوریه شدند تا کار ساخت این جاده را آغاز کنند

طبق این گزارش، ماشین آلات رژیم صهیونیستی همچنان در حال ساخت و زیرسازی و آسفالت جاده هستند. این جاده در کمترین میزان تا عمق ۱۰۰ متری و در بیشترین میزان تا عمق ۱۰۰۰ متری خاک سوریه نیز ورود کرده است.

همچنین رسانه‌ها و خبرنگاران رژیم صهیونیستی پیش از این چندین بار فعالیت این ماشین آلات را در داخل خاک سوریه رصد و ثبت کرده‌اند که در تازه‌ترین مورد در ماه نوامبر سال گذشته میلادی شبکه ۱۱ رژیم تل آویو یک گزارش تصویری از ساخت این جاده در ژ داخل خاک سوریه منتشر کرد.

تاکنون دولت سوریه واکنش رسمی به این موضوع نشان نداده است.

از سوی دیگر بولدزرهای ارتش صهیونیستی طی ساخت این جاده، بخشی از زمین‌های کشاورزی دو روستای «جباتا الخشب» و «الحریه» در شمال قنیطره را تصاحب کرده و به جاده مورد ذکر افزوده‌اند.

همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی کشاورزانی که برای اعتراض رفته بودند را با سلاح دور کرده و مانع نزدیک شدن آن‌ها به ماشین آلات راهسازی شد‌ه‌اند. اهالی می‌گویند روزی نیست که نظامیان اسرائیلی به سوی کشاورزان یا چوپان‌های محلی تیراندازی نکنند.

یکی از سرکردگان گروهک تروریستی «فرسان الجولان» که در زمان فعالیت این گروهک از سوی صهیونیست‌ها حمایت می‌شد به وبسایت عنب بلدی گفت که رژیم اسرائیل با ساخت این جاده به دنبال رصد تحرکات در نوار مرزی و پایش مناطق مرزی است.

به ادعای وی حضور نیروهای مقاومت از جمله حزب‌الله لبنان در این منطقه، رژیم صهیونیستی را بر آن داشته تا یک خط امنیتی از منطقه «جبل الشیخ» در غرب شهرک «عین التینه» در شمالی‌ترین بخش قنیطره تا اطراف روستای «جباتا الخشب» تا جنوبی‌ترین بخش قنیطره ایجاد کند.

حضور رژیم صهیونیستی در این منطقه و تجاوز به خاک سوریه پیش از این نیز بارها در بحبوحه بحران سوریه و حضور گروهک‌های تروریستی در استان‌های قنیطره و بلندی‌های جولان رخ داده و رژیم تل آویو امید زیادی به گروهک‌های تررویستی برای ایجاد یک نیروی نیابتی در مرز با سوریه بسته بود که با پیروزی ارتش سوریه بر این گروهک‌ها و اخراج آن‌ها از منطقه، برنامه‌های تل آویو نقش بر آب شد. میزان حمایت صهیونیست‌ها از عناصر تروریستی به حدی بود که زخمی‌های تروریست‌ها برای مداوا به بیمارستان‌های حیفا و تل آویو منتقل می‌شدند و شبکه‌های تلویزیونی عبری‌زبان نیز علنی تصاویر آن‌ها را منتشر می‌کردند.

علاوه بر تجاوزات زمینی ارتش صهیونیستی به شکل مستمر با حملات هوایی و موشکی خود ضمن نقض تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه، مناطق مختلفی به خصوص فرودگاه دمشق را هدف قرار می‌دهد تا به ادعای خود مانع نفوذ ایران و تشکیل حزب‌الله دوم در سوریه شود.

به گفته کارشناسان رژیم صهیونیستی امید زیادی به بحران در سوریه و چند تکه شدن این کشور عربی حامی محور مقاومت بسته بود و تمامی توان خود را برای فروپاشی دولت قانونی سوریه به کار بست، اما در نهایت هیچ چیزی عایدش نشد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها