«سلمان رشدی»مرتد یک قدم تا جهنم

کد خبر: 1198159

می‌توان وضعیت فعلی نویسنده‌ی «آیات شیطانی» را اینطور توصیف کرد که سلمان رشدی آنقدر به مرگ نزدیک است که نمی‌توان نام یک بیمار زنده بر او گذاشت.

«سلمان رشدی»مرتد یک قدم تا جهنم

می‌توان وضعیت فعلی نویسنده‌ی «آیات شیطانی» را اینطور توصیف کرد که سلمان رشدی آنقدر به مرگ نزدیک است که نمی‌توان نام یک بیمار زنده بر او گذاشت.

روزهای پایانی مردادماه بود که یک خبر، تبدیل به تیتر اصلی رسانه‌های جهانی شد: سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب «آیات شیطانی» با ضربات متعدد چاقوی یک جوان آمریکایی، راهی بیمارستان شد. از همان زمان، پیگیری وضعیت جسمانی رشدی تبدیل به یکی از سخت‌ترین کارها شده است؛ چرا که سانسور خبری گسترده‌ای در این زمینه وجود دارد و رسانه‌های آمریکایی مانع از انتشار اخبار در این زمینه می‌شوند.

«ریه‌ی آسیب دیده و عصب‌های نابود شده»؛ این وضعیتی است که به گزارش رسانه‌های غربی، سلمان رشدی، نویسنده‌ی مرتد انگلیسی به آن دچار است و بعد از گذشت بیشتر از پنج ماه، همچنان در بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و قادر به تنفس بدون دستگاه‌ی وندیلاتور نیست.

علاوه بر اخبار رسمی که درباره‌ی از کار افتادن یک دست و یک چشم سلمان رشدی منتشر شده، رسانه‌های آمریکایی وضعیت عمومی جسمانی او را بسیار نامناسب و در وضعیت بی‌ثبات ارزیابی کرده‌اند؛ وضعیتی که به نظر می‌رسد غیرقابل بازگشت است.

سلمان رشدی ,

با این حال، هنوز آخرین خبر رسمی درباره این موضوع همانی است که 23 مردادماه، یعنی دو روز بعد از عملیات حمله به او در رسانه‌ها نقل شده بود. مطابق آن گزارش‌ها، رشدی مورد اصابت 10 تا 15 ضربه چاقو در چند ناحیه از بدن از جمله در گردن و شکم قرار گرفته است.

همچنین در آخرین اطلاع‌رسانی‌ها اعلام شد که سلمان رشدی به دستگاه تنفس مصنوعی وصل است و توان تکلمش را از دست داده است. در واقع، می‌توان وضعیت فعلی نویسنده‌ی «آیات شیطانی» را اینطور توصیف کرد که سلمان رشدی آنقدر به مرگ نزدیک است که نمی‌توان نام یک بیمار زنده بر او گذاشت.

از طرف دیگر، اطلاعاتی درباره «هادی مطر»، جوان رشیدی که اقدام به اجرای حکم الهی برای این نویسنده مرتد کرد، وجود ندارد و مشخص نیست که وضعیت او در زندان‌های آمریکا چگونه است. در روزهای ابتدایی، اعلام شد که او به قتل درجه دو متهم است اما در چند ماه اخیر، سانسور رسانه‌ای گسترده‌ای درباره این پرونده از سوی رسانه‌های غربی صورت گرفته است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها