اعتراف نشریه آمریکایی به قدرت پهپادهای ایرانی

کد خبر: 1198942

اذعان نشریه آمریکایی به قدرت پهپادهای ایرانی اذعان نشریه آمریکایی به قدرت پهپادهای ایرانی سایز متن الف الف ۸۲۴ ۱ ایرنا/ نشریه نشنال اینترست روز یکشنبه با انتشار خبری از مقام های آمریکایی درخواست کرد تا با توجه به افزایش قدرت ایران در ارتباط با صنایع هوایی به خصوص ساخت پهپاد و شکست تحریم های اقتصادی، راهبرد تحریمی خود را در قبال تهران تغییر دهد. این نشریه در ادامه تاکید کرد، پهپادهای ایرانی ارزان تر از انواع خارجی یکی از ستون‌های اصلی قدرت نظامی ایران را در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) و بیرون از آن تشکیل داده است. در ادامه این خبر آمده است، با توجه به دشواری‌های آمریکا در برخورد با مسئله پهپادهای ایرانی و صادرات آنها به برخی کشورها بهتر است آمریکا به جای تحریم‌های اقتصادی استراتژی جدیدی در قبال ایران اتخاذ کند. بر پایه این گزارش، ششم ژانویه ۲۰۲۳ نیز وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی علیه اعضای هیئت اجرایی سازمان صنایع هوافضا و هوافضای قدس (IAIO)، شرکت زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وضع کرد. نشنال اینترست در ادامه خاطر نشان کرد، در سال‌های گذشته آمریکا تحریم‌های زیادی علیه نهادهای دفاعی امنیتی ایران از جمله صنایع هوانوردی فجر (FACI) ، صنایع پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (PAHNA) و صنایع هواپیماسازی ایران (IACI) اعمال کرده است ولی با این وجود همچنان این صنایع با قدرت به کار خود ادامه داده است. بر اساس اعلام این نشریه، تحریم های غرب نتوانسته است از تبدیل شده ایران به یک بازیگر برجسته در بازار هواپیماهای بدون سرنشین نظامی و به اشتراک گذاشتن فناوری هواپیماهای بدون سرنشین با شرکا و نمایندگی‌های خود در داخل و خارج از خاورمیانه جلوگیری کند. نشریه مزبور افزود، ساخت پهپادهای نظامی در ایران از اواسط دهه ۸۰ میلادی بعد از جنگ ایران و عراق آغاز شده است و حالا مجموعه پهپادهای نظامی پیشرفت ایران در بیش از ۳۳ مدل مختلف یکی از ستون‌های استراتژی امنیتی و ساختاری نظامی این کشور را تشکیل می‌دهند. نشنال اینترست در پایان تصریح کرد، پهپادهای ایرانی ارزان‌تر از پهپادهای غربی هستند و ثابت کرده‌اند که در میدان های مختلف نبرد منطقه‌ای موثر می باشند.

اعتراف نشریه آمریکایی به قدرت پهپادهای ایرانی

نشریه نشنال اینترست روز یکشنبه با انتشار خبری از مقام های آمریکایی درخواست کرد تا با توجه به افزایش قدرت ایران در ارتباط با صنایع هوایی به خصوص ساخت پهپاد و شکست تحریم های اقتصادی، راهبرد تحریمی خود را در قبال تهران تغییر دهد.

این نشریه در ادامه تاکید کرد، پهپادهای ایرانی ارزان تر از انواع خارجی یکی از ستون‌های اصلی قدرت نظامی ایران را در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) و بیرون از آن تشکیل داده است.

در ادامه این خبر آمده است، با توجه به دشواری‌های آمریکا در برخورد با مسئله پهپادهای ایرانی و صادرات آنها به برخی کشورها بهتر است آمریکا به جای تحریم‌های اقتصادی استراتژی جدیدی در قبال ایران اتخاذ کند.

بر پایه این گزارش، ششم ژانویه ۲۰۲۳ نیز وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی علیه اعضای هیئت اجرایی سازمان صنایع هوافضا و هوافضای قدس (IAIO)، شرکت زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وضع کرد.

نشنال اینترست در ادامه خاطر نشان کرد، در سال‌های گذشته آمریکا تحریم‌های زیادی علیه نهادهای دفاعی امنیتی ایران از جمله صنایع هوانوردی فجر (FACI) ، صنایع پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (PAHNA) و صنایع هواپیماسازی ایران (IACI) اعمال کرده است ولی با این وجود همچنان این صنایع با قدرت به کار خود ادامه داده است.

بر اساس اعلام این نشریه، تحریم های غرب نتوانسته است از تبدیل شده ایران به یک بازیگر برجسته در بازار هواپیماهای بدون سرنشین نظامی و به اشتراک گذاشتن فناوری هواپیماهای بدون سرنشین با شرکا و نمایندگی‌های خود در داخل و خارج از خاورمیانه جلوگیری کند.

نشریه مزبور افزود، ساخت پهپادهای نظامی در ایران از اواسط دهه ۸۰ میلادی بعد از جنگ ایران و عراق آغاز شده است و حالا مجموعه پهپادهای نظامی پیشرفت ایران در بیش از ۳۳ مدل مختلف یکی از ستون‌های استراتژی امنیتی و ساختاری نظامی این کشور را تشکیل می‌دهند.

نشنال اینترست در پایان تصریح کرد، پهپادهای ایرانی ارزان‌تر از پهپادهای غربی هستند و ثابت کرده‌اند که در میدان های مختلف نبرد منطقه‌ای موثر می باشند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها