چین قدرت خود را به رخ تایوان می‌کشد

کد خبر: 1200299

در ادامه نمایش قدرت نظامی چین به جزیره تایوان، شماری جنگنده‌ و شناور چین اطراف این جزیره ماموریت انجام دادند.

چین قدرت خود را به رخ تایوان می‌کشد

در ادامه نمایش قدرت نظامی چین به جزیره تایوان، شماری جنگنده‌ و شناور چین اطراف این جزیره ماموریت انجام دادند.

در ادامه اعمال قدرت نظامی چین به جزیره تایوان، شماری جنگنده‌ و شناورچین روزهای شنبه و یکشنبه اطراف این جزیره به ماموریت پرداختند.

به گزارش وزارت دفاع تایوان، روز شنبه ۱۴ فروند جنگنده و سه شناور و روز یکشنبه ۱۰ جنگنده و چهار شناور چین اطراف تایوان خودنمایی کردند.

وزارت دفاع تایوان از آماده باش سامانه‌های موشکی و رهگیری جنگنده‌ها و شناورهای ارتش چین خبر داده است. برخی منابع خبری نوع جنگنده‌های چین حاضر در این دو ماموریت را از نوع «جی-۱۶» اعلام کردند.

تحلیلگران نظامی براین باورند که علیرغم تجهیز تایوان به سامانه‌های دفاع موشکی، نیروی هوایی این جزیره توان ایستادگی برابر نیروی هوایی قدرتمند چین را ندارد. نیروی هوایی تایوان در سال‌های اخیر متحمل یک سری سوانح  مرگبار شده است. حد نصابی که نگرانی‌هایی را در مورد آمادگی رزمی نیروهای مسلح جزیره همزمان با جولان جت‌های نظامی چین در منطقه ایجاد کرده است (جزئیات بیشتر).

تایوان از ترس درگیری با چین به تازگی اعلام کرد مدت زمان خدمت سربازی اجباری برای مردان را در سال ۲۰۲۴ افزایش داده و از چهار ماه به یک سال می‌رساند. دولت تایوان در سال ۲۰۱۷ برای آنکه ارتش خود  را تبدیل به  نیروی کاملا تشکیل یافته از نیروهای داوطلب مبدل کند، مدت زمان خدمت سربازی اجباری را از یک سال به چهار ماه کاهش داد. از مجموع ۱۸۸۰۰۰ نیروی ارتش تایوان ۹۰ درصد نیروهای داوطلب و ۱۰ درصد مردانی که خدمت سربازی اجباری را می‌گذارانند هستند.

تنش‌ها در اطراف تایوان زمانی که «نانسی پلوسی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره سفر کرد افزایش یافته است. این بازدید چین را وادار کرد تا رزمایش‌هایی با گلوله‌های واقعی برگزار کند. چین ضمن معرفی آمریکا به‌ عنوان عامل اصلی تنش‌ها در دریای جنوبی،  شدت مخالف فروش تسلیحات توسط واشنگتن به تایوان است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها