یونان پهپاد رزمی ساخت

کد خبر: 1201024

یونان در گامی قابل توجه از ساخت اولین پهپاد رزمی چند منظوره خود خبر داده است.

یونان پهپاد رزمی ساخت

یونان در گامی قابل توجه از ساخت اولین پهپاد رزمی چند منظوره خود خبر داده است.

همزمان با موفقیت ترکیه در ساخت انواع پهپاد، یونان نیز از ساخت اولین پهپاد رزمی بومی خود خبر داده است.

به نوشته شماره چهارشنبه وبگاه «دیفنس نیوز» صنعت هوافضای یونان اولین پهپاد بومی خود را که «گریپاس» نام دارد، ساخته است. این پهپاد به عنوان یک پرنده چند منظوره مجهز برای ماموریت‌های رزمی عمل می‌کند.

مرحله اول پروژه ساخت گریپاس قرار است طی دو سال آینده و  تا سال ۲۰۲۵ به پایان برسد.

«نیکولاوس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان با اشاره به این موضع و با طعنه به ترکیه گفت کشورهای همسایه ما بیش از ۱۰ سال زمان صرف توسعه محصولات خود کردند. به نظر من، یونان می‌توانید سریع‌تر پیش برود.

این گزارش حاکیست، اولین مشتری گریپاس  نیروهای مسلح یونان خواهد بود. پس از عملیاتی شدن، ارتش یونان از این پهپاد در «پایگاه هوایی لاریسا» که اخیرا ارتقا یافته، استفاده کند.

بیرقدار، پهپاد محبوب و معروف ترکیه در نبرد‌های قره باغ ، لیبی و روسیه با اوکراین مورد استفاده قرار گرفت. باوجود موفقیت این پهپاد در آوردگاه قره باغ و لیبل، این پهپاد چندان مقابل پدافند قوی روسیه موفق نبوده است.

در حالیکه بایکار، غول دفاعی ترکیه مدعی است که پهپادهای رزمی محبوب خود را به طور کامل از داخل ترکیه تهیه می‌کند، قطعات پهپادهای سرنگون‌شده در درگیری‌های متعدد مشخص کرد که قطعاتی از این پهپاد توسط تولید کنندگان آمریکایی، کانادایی و اروپایی ساخته شده‌اند. وبگاه «ایرلایو»  به نقل از  خلبانان اوکراینی نوشت که استفاده از پهپاد بیرقدار به دلیل پوشش پدافند هوایی روسیه در مناطق عملیاتی کاهش یافته است. برخلاف ادعای ترکیه، برخی قطعات این پهپاد پیشرفته ساخت آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی است/ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها