واکنش مسکو به ارسال تجهیزات جدید نظامی واشنگتن به کی‌یف

کد خبر: 1202946

سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به ارسال تجهیزات جدید نظامی از سوی واشنگتن به کی‌یف گفت که ارائه تسلیحات قوی تر به اوکراین تشدید عمدی جنگ در این کشور از سوی آمریکا است.

واکنش مسکو به ارسال تجهیزات جدید نظامی واشنگتن به کی‌یف

سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به ارسال تجهیزات جدید نظامی از سوی واشنگتن به کی‌یف گفت که ارائه تسلیحات قوی تر به اوکراین تشدید عمدی جنگ در این کشور از سوی آمریکا است.

همزمان با نزدیک شدن به سالگرد جنگ اوکراین، ایالات متحده آمریکا اعلام کردکه بسته نظامی جدید دیگری به ارزش بیش از دو میلیارد دلار به کی یف ارسال خواهد کرد.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت واشنگتن برای تحمیل شکست راهبردی به روسیه هیچ محدودیتی برای خود نمی بیند. انتقال تسلیحات قدرتمندتر به کی‌یف، تشدید عمدی درگیری توسط آمریکا است.

آنتونوف هشدار داد که با چنین سرعتی در انتقال سلاح به اوکراین، واشنگتن می‌تواند با ارائه جنگنده به کی یف به "جنون مطلق" برسد.

سفیر روسیه تاکید کرد که هرگونه تلاش برای وارد کردن خسارت به روسیه محکوم به شکست است و نیروهای روسیه از تمام مناطقی که با خواست مردم محلی بخشی از روسیه شده اند، دفاع خواهند کرد.

آنتونوف گفت: هر چه آمریکا زودتر این مساله را درک کند، درگیری فعلی زودتر پایان خواهد یافت.

آمریکا روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۲.۱۷۵ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال خواهد کرد. این کمک‌ها شامل موشک جدیدی با برد طولانی‌تر، راکت‌هایی موسوم جی ال اس دی بی‌(GLSDB) می‌شود که برد آن‌ها ۱۵۱ کیلومتر (۹۴ مایل) است و می‌تواند تمام خطوط تدارکاتی روسیه در شرق اوکراین و همچنین بخشی از شبه جزیره کریمه را هدف قرار دهد.

به گزارش ایرنا، از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه، واشنگتن حدود ۵۳ میلیارد دلار به کی‌یف کمک کرده است که از این میان ۳. ۸ میلیارد دلار مربوط به کمک‌های نظامی واشنگتن به اوکراین می‌شود.

آمریکا تاکنون بیش از ۷۰۰ فروند پهپاد انفجاری موسوم به "سویچ بلید" را در بسته‌های نظامی ارائه شده به نیروهای اوکراینی قرار داده است. شرکت جنرال اتمیکس آمریکا نیز پیشنهاد داده است که دو پهپاد نظامی را به قیمت «نمادین» یک دلار به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش " بیزینس اینسایدر " این شرکت همچنین پیشنهاد کرد هزینه "آموزش اولین خلبانان و خدمه نگه داری اوکراینی این پهپادها" را بر عهده خواهد گرفت. لیندن بلو، مدیر اجرایی جنرال اتمیکس، در بیانیه‌ای گفت که این شرکت بیش از یک هزار فروند پهپاد را در ۳۰ سال گذشته تحویل داده است.

وی افزود: ما آماده‌ایم دو فروند پهپاد آموزشی خود، به علاوه ایستگاه کنترل زمینی و سایر تجهیزات مورد نیاز را به قیمت نمادین ۱ دلار به اوکراین تحویل دهیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. نیروهای روسیه سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) طی فرمانی از سوی پوتین موسوم به «عملیات ویژه» به اوکراین حمله کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو-کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها