جنگ اوکراین | ۳۰۰ نظامی اوکراینی در درگیری‌های امروز کشته و زخمی شدند | اوکراین جاماند

کد خبر: 1201795

وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود در خصوص عملیات نظامی ویژه کشورش در اوکراین اعلام کرد: ۳۰۰ نظامی اوکراینی در درگیری‌های امروز کشته و زخمی شدند.

جنگ اوکراین | ۳۰۰ نظامی اوکراینی در درگیری‌های امروز کشته و زخمی شدند | اوکراین جاماند

وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود در خصوص عملیات نظامی ویژه کشورش در اوکراین اعلام کرد: ۳۰۰ نظامی اوکراینی در درگیری‌های امروز کشته و زخمی شدند.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه به ارائه گزارشی در خصوص عملیات نظامی ویژه کشورش در اوکراین پرداخت.

در گزارش صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این ارتباط آمده است: در قسمت دونتسک، در ادامه عملیات نظامی روسیه، واحدهای گروه نیروهای جنوب، خطوط و مواضع مهمی را به تصرف خود درآوردند. تلفات دشمن نیز در این منطقه به ۹۰ پرسنل نظامی رسید.

گزارش مسکو در ادامه اضافه کرد: در جهت‌ دونتسک جنوبی و زاپروژیا، یگان‌ های گروه سربازان وستوک به عملیات تهاجمی ادامه دادند و دشمن را در مناطق پرچیستووکا، شفچنکو و داروژنیانکا در منطقه زاپروژیا شکست دادند. تلفات امروز دشمن در این مناطق بالغ بر ۱۰۰ نفر کشته و زخمی شده است.

این گزارش در ادامه افزود: در عملیات امروز در سوی کراسنو- لیمانسکی تلفات دشمن بالغ بر ۱۱۰ نفر نظامی بود. ۲ سامانه توپخانه ام- ۷۷۷ ساخت آمریکا و ۲ دستگاه توپخانه خودکششی پالادین ساخت آمریکا منهدم شد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌ گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آن ها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌ کشی و آزار و اذیت کی‌ یف قرار داشتند./مهر

نظامیان اوکراینی برای دوره آموزشی تانکهای انگلیسی، وارد لندن شدند

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد نظامیان اوکراینی برای دریافت آموزش‌ به‌کارگیری تانک‌های چلنجر وارد لندن شده‌اند.

به نقل از رویترز، در ادامه ارسال تسلیحات سنگین آمریکا و کشورهای اروپایی به اوکراین وزارت دفاع انگلیس امروز یکشنبه اعلام کرد خدمه تانک‌های اوکراینی به منظور دریافت آموزش‌های به‌کارگیری تانک‌های «چلنجر ۲» وارد لندن شدند.

در ادامه کمک‌های تسلیحاتی آمریکا و کشورهای اروپایی به ارتش اوکراین، دو هفته پیش ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد ۱۴ تانک «چلنجر ۲» را به ارتش اوکراین تحویل می‌دهد. به گفته الکس چاک، معاون وزیر دفاع انگلیس این تانک‌ها اواخر ماه مارس تحویل ارتش اوکراین داده خواهد شد.

افزون بر آمریکا، انگلیس هم وعده داده ۱۴ دستگاه تانک «چلنجر ۲» به کی‌یف می‌فرستد. آلمان هم با ارسال ۱۴ دستگاه تانک لئوپارد ۲ موافقت کرده و لهستان و سایر کشورهای اروپایی هم قرار است لئوپاردهای خود را به اوکراین بفرستند. لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت کی یف قرار داشتند.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

 کی‌یف: ناتو در نشست بعدی درباره ارسال جنگنده به اوکراین تصمیم می‌گیرد

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز یکشنبه گفت که در نشست بعدی وزیران دفاع ناتو درباره ارسال جنگنده به اوکراین تصمیم گیری خواهد شد.

«یوری ایگنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز یکشنبه از زمان احتمالی موافقت ناتو برای ارسال جنگنده به اوکراین خبر داد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «کی‌یف انتظار دارد که در نشست بعدی وزیران دفاع ناتو در رامشتین آلمان، شرکای کی‌یف درباره تامین جنگنده به اوکراین تصمیم گیری کنند».

نشریه آمریکایی «پولیتیکو» شنبه (۲۸ ژانویه) به نقل از منابعی گزارش داد مقام‌های آمریکایی بی سر و صدا به وزارت دفاع فشار می‌آورند که برای ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین چراغ سبز نشان دهد. تاکنون به رغم درخواست‌های مکرر اوکراین، هیچ کشوری هواپیماهای جنگی مدرن ساخت غرب برای کی‌یف ارسال نکرده است.

به گفته یک مقام پنتاگون و دو منبع دیگر آشنا به موضوع که با این رسانه آمریکایی مصاحبه کردند، کارزار داخل وزارت دفاع آمریکا برای ارسال هواپیما به اوکراین شتاب گرفته است. طبق این گزارش، خوشبینی تا حدی در پی تصمیم اخیر برای ارسال تانک‌های آبرامز ام۱ و سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت به کی‌یف افزایش یافته است.

یک منبع پولیتیکو گفت ممکن است چند هفته طول بکشد تا آمریکا درباره ارسال جنگنده‌های خود به اوکراین یا تایید صادرات مجدد اف-۱۶ از سایر کشورها تصمیم بگیرد.

کشورهای غربی از ابتدای آغاز جنگ اوکراین، در حال ارائه حمایت‌های همه‌جانبه تسلیحاتی به کی‌یف و تشدید فشارها علیه مسکو هستند و این روند همچنان ادامه دارد. روسیه در پی اعلام تصمیم واشنگتن و برلین برای ارسال تانک به اوکراین هشدار داده‌ که این تانک‌ها مانند سایر تسلیحاتی ارسالی ناتو در آتش نیروهای ارتش روسیه خواهد سوخت و بارها گفته که این اقدامات به معنای مشارکت مستقیم در جنگ علیه مسکو است.

«دیمیتری مدودوف» معاون شورای امنیت روسیه شنبه (۲۸ ژانویه) در انتقاد از ارسال گسترده سلاح به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه اظهار داشت: برخی از وزیران دفاع از جمله وزیر دفاع ایتالیا، عرضه خودروهای زرهی و سایر سلاح‌ به اوکراین را راهی برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم دانسته‌اند. آن‌ها می‌گویند تمام تسلیحاتی که ناتو دارد باید هم اکنون در اختیار کی‌یف قرار گیرد از جمله جنگنده‌ها و صدها تانک و سامانه‌های موشکی دوربرد. این تنها راه برای سد راه روسیه و جلوگیری از جنگ جهانی است.

 اوکراین جاماند؛ ارسال سوخت هسته‌ای روسیه به مجارستان از مسیر جدید

منابع خبری اعلام کردند که روسیه با دور زدن اوکراین، اولین محموله از سوخت هسته‌ای را به

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز یکشنبه اعلام کردند که روسیه با دور زدن اوکراین، اولین سری از سوخت هسته‌ای را برای مجارستان ارسال کرد.

 به نوشته وبگاه «نیوایزوستیا» مجارستان اولین محموله  سوخت هسته‌ای برای نیروگاه هسته‌ای خود در «پاکس» را در مسیری جدید از روسیه دریافت کرد. این محوله سوخت اتمی از طریق بلغارستان و رومانی و با دور زدن اوکراین، منتقل شد.

«پیتر سییارتو» وزیر امور خارجه مجارستان، در واکنش به این موضوع  اظهار داشته که این تغییر مسیر خبر خوبی است. وی گفت: «از آنجایی که حمل و نقل ریلی از طریق اوکراین و حمل و نقل هوایی از طریق شمال اروپای مرکزی غیرممکن شد، راه حل جدیدی مورد نیاز بود.»

بر اساس این گزارش، سوخت از طریق دریا به بلغارستان رسید و پس از بارگیری در قطار و از طریق رومانی به مجارستان منتقل شد. این حجم سوخت هسته‌ای برای چندین ماه کافی است.

مجارستان از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته که انرژی هسته‌ای روسیه در بسته بعدی تحریم‌ها قرار نگیرد. این کشور به همراه روسیه در حال ساخت نیروگاه هسته‌ای پاکس-۲ است.

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان چندی قبل گفت که چشم انداز پایان یافتن جنگ روسیه و اوکراین در دستان آمریکا که مهمترین حامی کی یف است، می باشد. وی  افزود: «اوکراین تنها تا زمانی می تواند به جنگ ادامه دهد که آمریکا با پول و سلاح از آن حمایت کند.»

اوربان اضافه کرد: «اگر آمریکایی ها خواستار صلح باشند، صلح بدست می آید.»

از زمان آغاز جنگ در اوکراین در ماه فوریه، واشنگتن میلیون ها دلار کمک تسلحیاتی و مالی به کی یف انجام داده است. واشنگتن همچنین اقدام به ارائه کمک های اطلاعاتی به نیروهای اوکراینی نیز پرداخته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها