واکنش بایدن به موضوع بالون چینی

کد خبر: 1202986

رئیس جمهور آمریکا به پرواز بالون چینی بر فراز حریم هوایی این کشور واکنش نشان داد.

واکنش بایدن به موضوع بالون چینی

به نقل از روسیا الیوم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت که دولت این کشور به موضوع بالون چینی که در حال پرواز بر فراز آمریکا است، رسیدگی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بادین در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون وضعیت کنونی افزود: به این امر رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال به منظور خود از این اظهارات اشاره‌ای نکرد.

در همین حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس از موافقت بایدن با ساقط کردن این بالون چینی خبر داد.

آسوشیتدپرس همچنین افزود که ارتش آمریکا در انتظار تصمیم نهایی بایدن برای ساقط کردن بالون چینی بر فراز اقیانوس اطلس است.

از سوی دیگر، شبکه ای بی سی از اقدام ایالات متحده آمریکا در بستن حریم هوایی بخش‌هایی از ایالت کارولینا در راستای پیگیری بالون چینی خبر داد.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی ABC۱۱ آمریکا پیش از این به نقل از یک مقام مطلع گزارش داد که امکان سرنگون کردن این بالون چینی که واشنگتن آن را با اهداف جاسوسی می‌داند بر فراز آب‌های اقیانوس اطلس وجود دارد.

لازم به ذکر است که مقامات آمریکایی از شناسایی یک بالون جاسوسی مشکوک چینی خبر داده بودند که بر فراز بخش شمالی آمریکا مشاهده شده است.

«پت رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون در این ارتباط اعلام کرده بود: «دولت ایالات متحده یک بالون جاسوسی را که در ارتفاع بالا بر فراز قاره ایالات متحده است، شناسایی و ردیابی کرده و است.»

بر اساس این گزارش، بالون جاسوسی یاد شده روز چهارشنبه بر فراز ایالت مونتانای آمریکا مشاهده شد و گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که این بالون از منطقه آلاسکا و کانادا به پرواز درآمده است.

در این گزارش به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا آمده بود: بالون هنوز بر فراز یک مکان نامشخص در ایالات متحده در حال پرواز است.

در این گزارش آمده بود که کارشناسان مشخصات تهدیدات بالون را بررسی کردند و گزینه‌هایی را به رئیس جمهور جو بایدن ارائه کردند، اما در نهایت تصمیم گرفته شد به دلیل خطر آوار، سرنگونی آن در دستور کار نباشد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز سفر آخر هفته خود به چین را به دلیل افشای این موضوع به تعویق انداخت. وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای با استفاده از یک اصطلاح قانونی برای توصیف رویدادهای خارج از کنترل خود گفت: طرف چینی از ورود ناخواسته کشتی هوایی به حریم هوایی آمریکا به دلیل فورس ماژور متاسف است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها