آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم زلزله زده سوریه

کد خبر: 1203344

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی ویدئویی با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم زلزله زده سوریه اعلام کرد.

 آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم زلزله زده سوریه

علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه از طریق ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی، آخرین وضعیت سوریه پس از زلزله اخیر،  وضعیت انسانی در این کشور و روند تحولات سیاسی از جمله گفت‌وگوهای سوریه و ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی اصغر خاجی در این گفت‌وگو با ابراز تأسف نسبت به وقوع زلزله شب گذشته سوریه و خسارات شدید انسانی و مادی به جای گذاشته شده، بر ضرورت تلاش سازمان ملل برای بسیج کشورها و سازمان‌های غیردولتی بشردوستانه، جهت ارسال فوری کمک‌های انسانی تاکید کرد.  

وی همچنین آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم زلزله زده سوریه اعلام کرد.

مشاور ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی، همچنین به تشریح اقدامات اخیر جمهوری اسلامی ایران در رابطه با موضوع سوریه و مذاکرات سوریه و ترکیه پرداخت و ابراز امیدواری کرد مشکلات سوریه به صورت مسالمت آمیز و از طرق سیاسی حل و فصل شود.

 گیر پدرسون نیز درباره رایزنی‌ها و سفرهای اخیر خود به کشورهای غربی و عربی توضیحاتی ارائه کرد.

وی همچنین اظهاراتی درباره اقدامات به عمل آمده و تلاش‌هایش برای استمرار برگزاری نشست های کمیته قانون اساسی ارائه کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها